Loading...
Clinical child and family psychology review2012Dec01Vol.15issue(4)

大学生の間でのADHDの発達コンテキストと治療の原則

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、大学生の2〜8%に影響します。ADHDは、学術的、心理的、社会的機能障害、およびGPAの低下、卒業率、自己報告の生活の質を含む幅広い否定的な結果に関連しています。大学の環境は、多くの場合、外部構造の減少と即時の報酬の可用性の向上をもたらし、ADHDの学生がすでに脆弱である行動の自己規制の追加要求を提示します。大学におけるADHDの大きな影響と、大学の文脈によって提示されたユニークな課題にもかかわらず、この集団では実質的に治療開発研究は実施されていません。介入開発を導くためのフレームワークを提供するために、この包括的なレビューは、ADHDの大学生の治療を知らせる3つの重要なドメインからの研究を統合します。新興成人の間のADHDのコンテキスト(18〜24歳)、および(3)青年および成人のADHDの治療結果研究。提案された治療目標と介入原則の詳細なセットが特定されており、この集団の治療開発に関連する重要な課題について説明します。

注意欠陥/多動性障害(ADHD)は、大学生の2〜8%に影響します。ADHDは、学術的、心理的、社会的機能障害、およびGPAの低下、卒業率、自己報告の生活の質を含む幅広い否定的な結果に関連しています。大学の環境は、多くの場合、外部構造の減少と即時の報酬の可用性の向上をもたらし、ADHDの学生がすでに脆弱である行動の自己規制の追加要求を提示します。大学におけるADHDの大きな影響と、大学の文脈によって提示されたユニークな課題にもかかわらず、この集団では実質的に治療開発研究は実施されていません。介入開発を導くためのフレームワークを提供するために、この包括的なレビューは、ADHDの大学生の治療を知らせる3つの重要なドメインからの研究を統合します。新興成人の間のADHDのコンテキスト(18〜24歳)、および(3)青年および成人のADHDの治療結果研究。提案された治療目標と介入原則の詳細なセットが特定されており、この集団の治療開発に関連する重要な課題について説明します。

Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) affects between 2 and 8 % of college students. ADHD is associated with impaired academic, psychological, and social functioning, and with a wide array of negative outcomes including lower GPAs, graduation rates, and self-reported quality of life. The college environment often brings decreased external structure and increased availability of immediate rewards, presenting added demands for behavioral self--regulation-an area in which students with ADHD are already vulnerable. Despite the significant impact of ADHD in college and the unique challenges presented by the college context, virtually no treatment development research has been conducted with this population. In order to provide a framework to guide intervention development, this comprehensive review integrates research from three key domains that inform treatment for college students with ADHD: (1) functional impairment associated with ADHD among college students, (2) etiology of ADHD and the developmental context for ADHD among emerging adults (age 18-24), and (3) treatment outcome research for ADHD among adolescents and adults. A detailed set of proposed treatment targets and intervention principles are identified, and key challenges associated with treatment development in this population are discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google