Loading...
Science and engineering ethics2013Sep01Vol.19issue(3)

ブロックゲームを使用した工学倫理を教える

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、エンジニアリング学生の間で倫理的責任の認識を刺激するために、ブロックと呼ばれる新しく開発されたデザインゲームの使用を調査することでした。デザインゲームは、化学工学の学生の17チームによってプレイされ、各チームはそれぞれ2文字を作成するために色付きの紙を手配する必要がありました。ゲームが終了する前に、チームに追加の制約が導入され、チャレンジャーの災害に関与したエンジニアがスペースシャトルの発売前に直面していた技術的事実に同様の曖昧さに直面しました。この段階では、チームは元のデザインを継続するか、代替ソリューションを開発するかを決定する必要がありました。チームが決定を下した後、チャレンジャーの爆発のビデオが示され、その後、試合後の議論が行われました。倫理に関する5つの声明に関する学生の意見は、倫理シナリオが導入された後、ビデオと試合後の議論の後、3回行われた5項目のリッカート調査で追跡されました。この研究の結果は、ゲームとビデオからの現実の事件の組み合わせが一般的に声明に対する学生の意見を強化したことを示しています。

この研究の目的は、エンジニアリング学生の間で倫理的責任の認識を刺激するために、ブロックと呼ばれる新しく開発されたデザインゲームの使用を調査することでした。デザインゲームは、化学工学の学生の17チームによってプレイされ、各チームはそれぞれ2文字を作成するために色付きの紙を手配する必要がありました。ゲームが終了する前に、チームに追加の制約が導入され、チャレンジャーの災害に関与したエンジニアがスペースシャトルの発売前に直面していた技術的事実に同様の曖昧さに直面しました。この段階では、チームは元のデザインを継続するか、代替ソリューションを開発するかを決定する必要がありました。チームが決定を下した後、チャレンジャーの爆発のビデオが示され、その後、試合後の議論が行われました。倫理に関する5つの声明に関する学生の意見は、倫理シナリオが導入された後、ビデオと試合後の議論の後、3回行われた5項目のリッカート調査で追跡されました。この研究の結果は、ゲームとビデオからの現実の事件の組み合わせが一般的に声明に対する学生の意見を強化したことを示しています。

The aim of this study was to investigate the use of a newly developed design game called BLOCKS to stimulate awareness of ethical responsibilities amongst engineering students. The design game was played by seventeen teams of chemical engineering students, with each team having to arrange pieces of colored paper to produce two letters each. Before the end of the game, additional constraints were introduced to the teams such that they faced similar ambiguity in the technical facts that the engineers involved in the Challenger disaster had faced prior to the space shuttle launch. At this stage, the teams had to decide whether to continue with their original design or to develop alternative solutions. After the teams had made their decisions, a video of the Challenger explosion was shown followed by a post-game discussion. The students' opinion on five Statements on ethics was tracked via a Five-Item Likert survey which was administered three times, before and after the ethical scenario was introduced, and after the video and post-game discussion. The results from this study indicated that the combination of the game and the real-life incident from the video had generally strengthened the students' opinions of the Statements.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google