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Psychiatrike = Psychiatriki20120101Vol.23issue(3)

[Qualiaは何でしょうか?一方的な見解]

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PMID:23073546DOI:
文献タイプ:
  • English Abstract
  • Journal Article
概要
Abstract

Qualia(つまり、人間の経験の質、例えば赤の感覚、塩の感覚、痛み、Qua Senses)という名前の驚異的な特性は、哲学の困難な問題を引き起こします。驚異的な特性は物理的な特性とは根本的に異なると主張されています。それらは本質的であり(彼らの本質はその存在の限界内に完全に限られています)、彼らは心に依存し、個人的には内省によってのみアクセス可能であり、それらは不可fallibleです。Qualeの経験はその存在と同じであるという感覚。それどころか、物理的特性は気質であり(それらの本質は因果的な結果を通じて定義されます)、それらは心とは独立して存在し、公共の観察にアクセスしやすく、検証または改ざんに責任を負います。心の哲学と名付けられた哲学の学部は、Qualiaに体系的に興味を持っています。本論文では、Qualiaに対する主要な一元的な哲学的アプローチのいくつかが議論されています。一元的な見解の主な一般的な特徴は、(二元論に反して)彼らは次のように主張するということです。したがって、物理的特性または驚異的な特性のいずれかがありますが、両方ではありません。私たちの世界には、物理​​的特性のみ、または物理的な特性に完全に還元可能な特性があることを支持する一元的な理論は、物理主義と名付けられています(または、より伝統的な指名、唯物論に従って)。一方、すべての既存の特性が驚異的であると維持する妥当な理論、または驚異的な特性に還元可能な特性は、驚異的な名前と呼ばれます。物理主義の主な議論は次のとおりです。(a)宇宙の因果閉鎖の科学的原則(すべての出来事には1つの物理的原因があります)、(b)すべてのよく研究された精神現象の依存性、物理的な驚異的な依存、神経系の機能。Dualistsは、Qualiaが還元可能なエンティティであることを実証するために、精神実験(哲学的ゾンビに関する実験など)との身体主義を反撃します。主な物理的な選択肢は、排出主義、アイデンティティ、機能主義、表現主義の理論です。現象主義の主な議論は、それらの物理的特性と物理的知識も、経験から削減され、派生しているということです。一方、現象主義の反対者は、私たちの世界が経験を積むことができない空間的部分を構成することを反論します(F.E.原子物理学のマイクロワールド、知的存在の出現前の世界)。しかし、一部の現象主義者は、驚異的な特性は、現実(経験豊富な)または潜在的に現実的である可能性があると主張しています(これを観察できる場合、または世界の空間的部分を観察できる場合は経験します)。神秘主義という名前の3番目の不可知論的意見によると、人間の心は、身体的アイデンティティと驚異的なアイデンティティの間の説明的なギャップを埋める能力を欠いています。この理論の多くの反対者は、科学的知識を通して、そしてそれは自然哲学に基づいて、私たちの世界の困難な問題の解決策を見つけるという歴史的に人間の心の能力を証明したと主張しています。

Qualia(つまり、人間の経験の質、例えば赤の感覚、塩の感覚、痛み、Qua Senses)という名前の驚異的な特性は、哲学の困難な問題を引き起こします。驚異的な特性は物理的な特性とは根本的に異なると主張されています。それらは本質的であり(彼らの本質はその存在の限界内に完全に限られています)、彼らは心に依存し、個人的には内省によってのみアクセス可能であり、それらは不可fallibleです。Qualeの経験はその存在と同じであるという感覚。それどころか、物理的特性は気質であり(それらの本質は因果的な結果を通じて定義されます)、それらは心とは独立して存在し、公共の観察にアクセスしやすく、検証または改ざんに責任を負います。心の哲学と名付けられた哲学の学部は、Qualiaに体系的に興味を持っています。本論文では、Qualiaに対する主要な一元的な哲学的アプローチのいくつかが議論されています。一元的な見解の主な一般的な特徴は、(二元論に反して)彼らは次のように主張するということです。したがって、物理的特性または驚異的な特性のいずれかがありますが、両方ではありません。私たちの世界には、物理​​的特性のみ、または物理的な特性に完全に還元可能な特性があることを支持する一元的な理論は、物理主義と名付けられています(または、より伝統的な指名、唯物論に従って)。一方、すべての既存の特性が驚異的であると維持する妥当な理論、または驚異的な特性に還元可能な特性は、驚異的な名前と呼ばれます。物理主義の主な議論は次のとおりです。(a)宇宙の因果閉鎖の科学的原則(すべての出来事には1つの物理的原因があります)、(b)すべてのよく研究された精神現象の依存性、物理的な驚異的な依存、神経系の機能。Dualistsは、Qualiaが還元可能なエンティティであることを実証するために、精神実験(哲学的ゾンビに関する実験など)との身体主義を反撃します。主な物理的な選択肢は、排出主義、アイデンティティ、機能主義、表現主義の理論です。現象主義の主な議論は、それらの物理的特性と物理的知識も、経験から削減され、派生しているということです。一方、現象主義の反対者は、私たちの世界が経験を積むことができない空間的部分を構成することを反論します(F.E.原子物理学のマイクロワールド、知的存在の出現前の世界)。しかし、一部の現象主義者は、驚異的な特性は、現実(経験豊富な)または潜在的に現実的である可能性があると主張しています(これを観察できる場合、または世界の空間的部分を観察できる場合は経験します)。神秘主義という名前の3番目の不可知論的意見によると、人間の心は、身体的アイデンティティと驚異的なアイデンティティの間の説明的なギャップを埋める能力を欠いています。この理論の多くの反対者は、科学的知識を通して、そしてそれは自然哲学に基づいて、私たちの世界の困難な問題の解決策を見つけるという歴史的に人間の心の能力を証明したと主張しています。

Phenomenal properties, also named qualia (that is, the qualities of human experiences, e.g. the senses of red, of salt, of pain, qua senses) create a hard problem for philosophy. It is claimed that phenomenal properties are radically different to the physical ones: they are intrinsic (their essence is totally confined within the limits of their existence), they depend on mind, they are accessible only privately, by introspection and they are infallible, in the sense that the experience of a quale is identical to its existence. On the contrary, physical properties are dispositional (their essence is defined through their causal consequences), they exist independently of mind, they are accessible to public observation and are liable to verification or falsification. The faculty of philosophy, named philosophy of mind, is systematically interested in qualia. In the present paper some of the main monistic philosophical approaches to qualia are discussed. The main common characteristic of monistic views is that (contrary to dualistic views) they purport that: two radically different substances cannot exist, side by side, within the same world (our world). Thus, there are either physical properties, or phenomenal properties, but not both. The monistic theories, supporting that in our world there are only physical properties, or properties totally reducible into physical ones, are named physicalism (or according to a more traditional nomination, materialism). On the other hand, monistic theories maintaining that all existing properties are phenomenal, or properties reducible into phenomenal ones, are named phenomenalism. The main arguments for physicalism are: (a) the scientific principle of the causal closure of the universe (every event has one physical cause), (b) the dependence of every well-studied mental phenomenon, from a physical phenomenal, such as the function of the neural system. Dualists counterattack physicalism with mental experiments (such as, the experiments concerning philosophical zombies) in order to demonstrate that qualia are irreducible entities. The main physicalistic options are eliminativism, the theories of identity, functionalism and representationalism. The main argument for phenomenalism is that physical properties and physical knowledge of them, as well, are reducible into and derived from experiences. On the other hand, opponents of phenomenalism retort that our world comprises spatiotemporal parts inaccessible to experience (f.e. the microworld of atomic physics, the world before the appearance of intelligent beings). Yet, some phenomenalists claim that phenomenal properties can be either real (experienced) or potentially real (what one would experience if one could observe this or that spatiotemporal part of the world). According to a third, agnosticistic opinion, named mysterianism, the human mind lacks the capacity of bridging the explanatory gap between physical and phenomenal identities. Many opponents of this theory claim the historically proved ability of human mind to find solutions for difficult problems of our world through scientific knowledge and based on it natural philosophy.

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