著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:居住者は、学際的な文脈で、さまざまな場所で、多くの臨床教師と一緒に働くことによって学びます。臨床教師はレジデンシートレーニングに集合的に責任を負いますが、教育チームの機能についてはほとんど知られていません。 目的:私たちは、教育チームがレジデンシートレーニングをどのように提供するかについての臨床教師の見解を探るために定性的研究を実施しました。 方法:2010年の6回のフォーカスグループインタビューでデータが収集されました。 結果:分析により、7つのチームワークテーマが明らかになりました。(1)臨床教師は、教育とチームワークの知識よりも臨床の専門知識に熱心でした。(2)住民は、臨床教師の共通の期待について知らされる必要がありました。(3)教育チームにおけるプログラムディレクターの役割には、さらなる明確化が必要でした。(4)教育チームの議論の主なトピックは、居住者のパフォーマンスと教育タスクの部門でした。(5)レジデンシートレーニングの組織の構造的要素は明確でした。(6)臨床教師はフィードバックを与えることと受け取るのが困難であり、(7)臨床教師は、外部関係者へのチームのパフォーマンスに対して責任を負うように圧力を受けていると感じました。 結論:臨床教師は、チームワークがレジデンシートレーニングにとって非常に重要であるとは考えていませんでした。教師のプロフェッショナリズムに対する見解と、住民としての彼ら自身の経験は、彼らの非世の指示された態度を説明するかもしれません。教育チーム内のチームワークを強化する努力は、レジデンシートレーニングの質にプラスの影響を与える可能性があります。
背景:居住者は、学際的な文脈で、さまざまな場所で、多くの臨床教師と一緒に働くことによって学びます。臨床教師はレジデンシートレーニングに集合的に責任を負いますが、教育チームの機能についてはほとんど知られていません。 目的:私たちは、教育チームがレジデンシートレーニングをどのように提供するかについての臨床教師の見解を探るために定性的研究を実施しました。 方法:2010年の6回のフォーカスグループインタビューでデータが収集されました。 結果:分析により、7つのチームワークテーマが明らかになりました。(1)臨床教師は、教育とチームワークの知識よりも臨床の専門知識に熱心でした。(2)住民は、臨床教師の共通の期待について知らされる必要がありました。(3)教育チームにおけるプログラムディレクターの役割には、さらなる明確化が必要でした。(4)教育チームの議論の主なトピックは、居住者のパフォーマンスと教育タスクの部門でした。(5)レジデンシートレーニングの組織の構造的要素は明確でした。(6)臨床教師はフィードバックを与えることと受け取るのが困難であり、(7)臨床教師は、外部関係者へのチームのパフォーマンスに対して責任を負うように圧力を受けていると感じました。 結論:臨床教師は、チームワークがレジデンシートレーニングにとって非常に重要であるとは考えていませんでした。教師のプロフェッショナリズムに対する見解と、住民としての彼ら自身の経験は、彼らの非世の指示された態度を説明するかもしれません。教育チーム内のチームワークを強化する努力は、レジデンシートレーニングの質にプラスの影響を与える可能性があります。
BACKGROUND: Residents learn by working in a multidisciplinary context, in different locations, with many clinical teachers. Although clinical teachers are collectively responsible for residency training, little is known about the way teaching teams function. AIM: We conducted a qualitative study to explore clinical teachers' views on how teaching teams deliver residency training. METHOD: Data were collected during six focus group interviews in 2010. RESULTS: The analysis revealed seven teamwork themes: (1) clinical teachers were more passionate about clinical expertise than about knowledge of teaching and teamwork; (2) residents needed to be informed about clinical teachers' shared expectations; (3) the role of the programme director in the teaching team needed further clarification; (4) the main topics of discussion in teaching teams were resident performance and the division of teaching tasks; (5) the structural elements of the organisation of residency training were clear; (6) clinical teachers had difficulty giving and receiving feedback and (7) clinical teachers felt under pressure to be accountable for team performance to external parties. CONCLUSION: The clinical teachers did not consider teamwork to be of any great significance to residency training. Teachers' views of professionalism and their own experiences as residents may explain their non-teamwork directed attitude. Efforts to strengthen teamwork within teaching teams may impact positively on the quality of residency training.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。