Loading...
Actas espanolas de psiquiatria20120101Vol.40issue(6)

ADHDの認知機能および実行機能

,
,
,
,
,
,
,
,
,
PMID:23165410DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

はじめに:一部の研究では、注意欠陥/多動性障害(ADHD)の子供がさまざまな認知機能の変化を示すことが報告されています。最近、これらの症状のすべての根底にある原因として、執行機能(EF)の欠陥が提案されています。ただし、これらの調査結果については矛盾が存在します。 目的:神経心理学的特性を明らかにし、それらの機能が多動性衝動的な行動に関連しているかどうかを分析するために、ADHDの多動性衝動タイプと組み合わせタイプの両方の被験者の認知および実行機能の評価。 方法:神経心理学的バッテリー、Stroopテスト、ウィスコンシンカードソートテスト、ロンドンタワーテストは、7〜12歳の51人の子供(25対26のADHD)に適用されました。 結果:ADHDの子供は、持続的な注意、数字と色の迅速な連続命名、書面による指示の理解、単語の口述、数の比較、算術的な問題、視覚的な作業記憶、長期記憶、WCSTのスコアで最悪のパフォーマンスを示しました。多動性感度に関連する変数は、色と数値の迅速なシリアル命名のエラーと速度の低下、書面による指示の理解、算術的な問題と総エラーのスコア、誤りの誤り、WCSTの忍耐強化の反応。 結論:ADHDの子供たちは、多種多様な認知不足を示しており、エグゼクティブ機能の一部のドメインでのみ赤字がありました。これらの欠陥は、多動性と衝動的な行動をある程度説明することができます。

はじめに:一部の研究では、注意欠陥/多動性障害(ADHD)の子供がさまざまな認知機能の変化を示すことが報告されています。最近、これらの症状のすべての根底にある原因として、執行機能(EF)の欠陥が提案されています。ただし、これらの調査結果については矛盾が存在します。 目的:神経心理学的特性を明らかにし、それらの機能が多動性衝動的な行動に関連しているかどうかを分析するために、ADHDの多動性衝動タイプと組み合わせタイプの両方の被験者の認知および実行機能の評価。 方法:神経心理学的バッテリー、Stroopテスト、ウィスコンシンカードソートテスト、ロンドンタワーテストは、7〜12歳の51人の子供(25対26のADHD)に適用されました。 結果:ADHDの子供は、持続的な注意、数字と色の迅速な連続命名、書面による指示の理解、単語の口述、数の比較、算術的な問題、視覚的な作業記憶、長期記憶、WCSTのスコアで最悪のパフォーマンスを示しました。多動性感度に関連する変数は、色と数値の迅速なシリアル命名のエラーと速度の低下、書面による指示の理解、算術的な問題と総エラーのスコア、誤りの誤り、WCSTの忍耐強化の反応。 結論:ADHDの子供たちは、多種多様な認知不足を示しており、エグゼクティブ機能の一部のドメインでのみ赤字がありました。これらの欠陥は、多動性と衝動的な行動をある程度説明することができます。

INTRODUCTION: Some studies have reported that attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) children show alterations in different cognitive functions. Recently, a deficiency in the executive functions (EF) is proposed as the cause underlying all of these symptoms. However discrepancies exist about these findings. OBJECTIVE: Assessment of cognitive and executive functions of subjects with both ADHD hyperactive-impulsive type and combined type, in order to reveal their neuropsychological characteristics and analyze if those functions are related to hyperactive-impulsive behavior. METHOD: Neuropsychological Battery, Stroop test, Wisconsin Card Sorting test and London Tower test were applied to 51 children between 7 and 12 years old (25 controls and 26 ADHD). RESULTS: ADHD children showed worst performance in sustained attention, rapid serial naming of figures and colors, comprehension of written instructions, word dictation, number comparison, arithmetical problems, visual working memory, long term memory and the scores of WCST. Variables related to hyperactivity-impulsivity were: errors and decreased velocity in rapid serial naming of colors and figures, comprehension of written instructions, arithmetical problems and the scores of total errors, perseverating errors and perseverating responses of WCST. CONCLUSION: ADHD children show a great variety of cognitive deficiencies and had deficit only in some domains of executive functions. These deficiencies could explain to some extent the hyperactive and impulsive behavior.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google