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Journal of public health management and practice : JPHMP20130101Vol.19issue(1)

ワクチンとワクチンの安全性についてのコミュニケーション:医療居住者は何を学び、何を学びたいですか?

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, P.H.S.
概要
Abstract

目的:医師は、患者や親とワクチンの安全性の懸念について議論するためにかなりの時間を費やしています。この研究の目的は、主に住民が現在、ワクチンとワクチンの安全通信に関する教育に関する住民の好みを受け取って解明するワクチンの安全コミュニケーショントレーニングを定量化することにより、ワクチンの安全コミュニケーションに関する米国の住民の教育ニーズをよりよく理解することを目的としています。 設計:混合メソッドは、フォーカスグループと調査で構成される評価が必要です。 設定/参加者:米国中の小児科、家庭医学、および内科の303人の医療居住者の利便性サンプルは、2010年3月から6月までのオンライン、匿名の調査に参加しました。さらに、47人の居住者の参加者を持つ9つのフォーカスグループが開催されました。。 主な結果の測定/結果:サンプルには、小児科(239、80.2%)、内科または家庭医学(30、10.1%)、および二重医学と麻痺(29、9.7%)の居住者が含まれていました。住民の20.6%は、レジデンシープログラムでワクチンの安全コミュニケーションについて「学習しない」と報告しました。最も一般的に使用される方法でもある優先学習方法には、教訓的な講義とロールモデリング/ケースが含まれます。電子ティーチング方法は、それほど望んでいないだけでなく、非常にめったに利用されませんでした。住民の95%以上が、ワクチンの安全コミュニケーションがキャリアにおいて非常にまたは多少重要であると考えていると報告しました。 結論:米国のレジデンシープログラム内でのワクチン安全コミュニケーションに関する教育の改善、および自己学習の機会を提供することで、医師のキャリアをよりよく準備することができます。

目的:医師は、患者や親とワクチンの安全性の懸念について議論するためにかなりの時間を費やしています。この研究の目的は、主に住民が現在、ワクチンとワクチンの安全通信に関する教育に関する住民の好みを受け取って解明するワクチンの安全コミュニケーショントレーニングを定量化することにより、ワクチンの安全コミュニケーションに関する米国の住民の教育ニーズをよりよく理解することを目的としています。 設計:混合メソッドは、フォーカスグループと調査で構成される評価が必要です。 設定/参加者:米国中の小児科、家庭医学、および内科の303人の医療居住者の利便性サンプルは、2010年3月から6月までのオンライン、匿名の調査に参加しました。さらに、47人の居住者の参加者を持つ9つのフォーカスグループが開催されました。。 主な結果の測定/結果:サンプルには、小児科(239、80.2%)、内科または家庭医学(30、10.1%)、および二重医学と麻痺(29、9.7%)の居住者が含まれていました。住民の20.6%は、レジデンシープログラムでワクチンの安全コミュニケーションについて「学習しない」と報告しました。最も一般的に使用される方法でもある優先学習方法には、教訓的な講義とロールモデリング/ケースが含まれます。電子ティーチング方法は、それほど望んでいないだけでなく、非常にめったに利用されませんでした。住民の95%以上が、ワクチンの安全コミュニケーションがキャリアにおいて非常にまたは多少重要であると考えていると報告しました。 結論:米国のレジデンシープログラム内でのワクチン安全コミュニケーションに関する教育の改善、および自己学習の機会を提供することで、医師のキャリアをよりよく準備することができます。

OBJECTIVE: Physicians spend significant amounts of time discussing vaccine safety concerns with patients and parents. This study aimed to better understand the educational needs of US residents regarding vaccine safety communication, primarily by quantifying the vaccine safety communication training that residents currently receive and elucidating residents' preferences around education about vaccines and vaccine safety communication. DESIGN: A mixed-methods needs assessment consisting of focus groups and a survey. SETTING/PARTICIPANTS: A convenience sample of 303 medical residents in pediatrics, family medicine, and internal medicine from across the United States participated in an online, anonymous survey from March through June 2010. In addition, 9 focus groups with 47 resident participants were held. MAIN OUTCOME MEASURES/RESULTS: The sample included residents in pediatrics (239, 80.2%), internal or family medicine (30, 10.1%), and dual medicine-pediatrics (29, 9.7%); 20.6% of the residents reported "not learning" about vaccine safety communication in their residency programs. Preferred learning methods, which were also the most commonly used methods, included didactic lectures and role-modeling/cases. Electronic teaching method were not only less desired but also very rarely utilized. More than 95% of residents reported thinking that vaccine safety communication would be very or somewhat important in their careers. CONCLUSIONS: Improving education on vaccine safety communication within US residency programs, as well as offering self-learning opportunities, can better prepare physicians for their careers.

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