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この論文は、南部の新たな性的マイノリティコミュニティに対するグローバル化されたゲイアイデンティティの価値に関する議論における戦略的介入です。半構造化されたインタビューを使用してボツワナの自己識別ゲイの男性に焦点を当て、「現代のゲイ文化」を特徴付ける彼らの見解を探り、これらを魅力的でスタイリッシュな快楽主義的なゲイネスの国際的なメディアの決まり文句に関連付けます。私は、ゲイネスの西洋のイメージと非常に目に見えて西洋のイメージと同一視していることは、性的な少数派のコミュニティをアフリカで同性愛嫌悪の最も危険なものにさらしていると主張します。「非舞台裏」の議論は、植民地時代の状態の中心にある激しい矛盾した感情を奪うだけでなく、否定できない真実の胚を含んでいるからでもあるため、非常に真剣に受け止めなければなりません。メディアの決まり文句を含む世界的なゲイの言説は、アフリカの性的マイノリティにとって重要なインスピレーションの源であるため、これはジレンマを提起します。すでに起こっているボツワナでのゲイ文化の「ツワナ化」を培い、主張することにより、コミュニケーション活動主義戦略が提案されています。同様の戦略は、他のアフリカ社会でも効果的かもしれません。
この論文は、南部の新たな性的マイノリティコミュニティに対するグローバル化されたゲイアイデンティティの価値に関する議論における戦略的介入です。半構造化されたインタビューを使用してボツワナの自己識別ゲイの男性に焦点を当て、「現代のゲイ文化」を特徴付ける彼らの見解を探り、これらを魅力的でスタイリッシュな快楽主義的なゲイネスの国際的なメディアの決まり文句に関連付けます。私は、ゲイネスの西洋のイメージと非常に目に見えて西洋のイメージと同一視していることは、性的な少数派のコミュニティをアフリカで同性愛嫌悪の最も危険なものにさらしていると主張します。「非舞台裏」の議論は、植民地時代の状態の中心にある激しい矛盾した感情を奪うだけでなく、否定できない真実の胚を含んでいるからでもあるため、非常に真剣に受け止めなければなりません。メディアの決まり文句を含む世界的なゲイの言説は、アフリカの性的マイノリティにとって重要なインスピレーションの源であるため、これはジレンマを提起します。すでに起こっているボツワナでのゲイ文化の「ツワナ化」を培い、主張することにより、コミュニケーション活動主義戦略が提案されています。同様の戦略は、他のアフリカ社会でも効果的かもしれません。
This paper is a strategic intervention in the debate over the value of globalised gay identity for emerging sexual minority communities in the South. Focusing on self-identifying gay men in Botswana using semi-structured interviews, it explores their views of what characterises 'modern gay culture' and relates these to international media clichés of a glamorous, stylish, hedonistic gayness. I argue that identifying with what is so visibly a Western image of gayness exposes sexual minority communities to the most dangerous of the justifications for homophobia in Africa, the argument that sexual dissidence is a neo-colonial conspiracy to subvert 'African values'. The 'unAfrican' argument has to be taken very seriously, not only because it taps into the intense, conflicted emotions at the heart of the post-colonial condition, but also because it contains an undeniable germ of truth. This poses a dilemma, since global gay discourses, including the media clichés, are an important source of inspiration for African sexual minorities. A communication activism strategy is proposed to undermine the unAfrican argument by cultivating and asserting the 'tswanarisation' of gay culture in Botswana that is already taking place. A similar strategy may also be effective in other African societies.
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