著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
過去30年間の実験記録は、4歳未満の子供が標準的な偽の信念タスクであらゆる種類のバリエーションを失敗させているのに対し、より最近の研究では、乳児がタスクの非言語バージョンに合格できることが明らかになっています。これらの逆説的な結果は、幼児と子供をテストするために使用されている偽の信念のタスクの種類のアーティファクトであると主張します。非言語デザインにより、乳児は一連のイベントに対する主人公の視点を追跡することができますが、言葉によるデザインはさまざまな方法で視点追跡プロセスを破壊する傾向があります。3歳の子供が口頭での偽の信念タスクの適切に合理化されたバージョンに合格できることを示すことにより、この仮説を確認する3つの実験を報告します。私たちは、幼い子供たちが、あまり混乱せずに主人公の視点を追跡することを許可されていれば、言葉による偽りの信念タスクに合格できると結論付けています。
過去30年間の実験記録は、4歳未満の子供が標準的な偽の信念タスクであらゆる種類のバリエーションを失敗させているのに対し、より最近の研究では、乳児がタスクの非言語バージョンに合格できることが明らかになっています。これらの逆説的な結果は、幼児と子供をテストするために使用されている偽の信念のタスクの種類のアーティファクトであると主張します。非言語デザインにより、乳児は一連のイベントに対する主人公の視点を追跡することができますが、言葉によるデザインはさまざまな方法で視点追跡プロセスを破壊する傾向があります。3歳の子供が口頭での偽の信念タスクの適切に合理化されたバージョンに合格できることを示すことにより、この仮説を確認する3つの実験を報告します。私たちは、幼い子供たちが、あまり混乱せずに主人公の視点を追跡することを許可されていれば、言葉による偽りの信念タスクに合格できると結論付けています。
The experimental record of the last three decades shows that children under 4 years old fail all sorts of variations on the standard false-belief task, whereas more recent studies have revealed that infants are able to pass nonverbal versions of the task. We argue that these paradoxical results are an artifact of the type of false-belief tasks that have been used to test infants and children: Nonverbal designs allow infants to keep track of a protagonist's perspective over a course of events, whereas verbal designs tend to disrupt the perspective-tracking process in various ways, which makes it too hard for younger children to demonstrate their capacity for perspective tracking. We report three experiments that confirm this hypothesis by showing that 3-year-olds can pass a suitably streamlined version of the verbal false-belief task. We conclude that young children can pass the verbal false-belief task provided that they are allowed to keep track of the protagonist's perspective without too much disruption.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。