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Journal of drug education20120101Vol.42issue(2)

フィリピンは青少年喫煙のためのマールボロの国です:世界の若者タバコ調査(GYTS)の結果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、他のブランドの喫煙者からの喫煙関連の態度と行動におけるマールボロ喫煙者のタバコブランドの好みの傾向と違いを決定することでした。この研究では、2000年、2003年、2007年のフィリピンのグローバルユースタバコ調査に代表された25,027人の青年からのデータを分析しました。結果は、2000年から2007年にかけて、マールボロが明らかに男の子と女の子の両方で最も好ましいブランドになったことを示しています。さらに、マールボロの喫煙者は、喫煙、より頻繁に喫煙するという強力なコミットメントを示し、他のブランド喫煙者と比較して喫煙のより肯定的なイメージを保持することがわかった。フィリピンでのタバコ管理の取り組みは、喫煙の前向きなイメージを描写する業界の努力に対処するための積極的なカウンターマーケティングの取り組みにつながる教育および政策イニシアチブの恩恵を受ける可能性があります。

この研究の目的は、他のブランドの喫煙者からの喫煙関連の態度と行動におけるマールボロ喫煙者のタバコブランドの好みの傾向と違いを決定することでした。この研究では、2000年、2003年、2007年のフィリピンのグローバルユースタバコ調査に代表された25,027人の青年からのデータを分析しました。結果は、2000年から2007年にかけて、マールボロが明らかに男の子と女の子の両方で最も好ましいブランドになったことを示しています。さらに、マールボロの喫煙者は、喫煙、より頻繁に喫煙するという強力なコミットメントを示し、他のブランド喫煙者と比較して喫煙のより肯定的なイメージを保持することがわかった。フィリピンでのタバコ管理の取り組みは、喫煙の前向きなイメージを描写する業界の努力に対処するための積極的なカウンターマーケティングの取り組みにつながる教育および政策イニシアチブの恩恵を受ける可能性があります。

The purpose of this study was to determine cigarette brand preference trends and differences in Marlboro smokers in smoking-related attitudes and behaviors from smokers of other brands. This study analyzed data from 25,027 adolescents represented in the 2000, 2003, and 2007 Philippine Global Youth Tobacco Surveys. Results indicated that from 2000 to 2007 Marlboro clearly became the most preferred brand in both boys and girls. Further, Marlboro smokers were found to exhibit a stronger commitment to smoking, to smoke more frequently, and to hold more positive images of smoking compared to other brand smokers. Tobacco control efforts in the Philippines may benefit from educational and policy initiatives that lead to aggressive counter marketing efforts to address the industry's efforts to portray positive images of smoking.

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