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Advances in child development and behavior20120101Vol.43issue()

統一された教育的推論と認識論的信頼

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

研究者は、他の人々が子供の学習を促進するための素晴らしい機会を提供するだけでなく、大きなリスクも提供すると主張しています。教育的推論に関する研究は、子どもたちが他の人の教えることを特定し、資本化する準備ができていると主張しており、この教育的推論により、子どもたちは迅速かつ堅牢に学ぶことができます。対照的に、認識論の信頼に関する研究は、他者の証言がどのように検証されるように制約されていないかに焦点を合わせているため、子供を情報に信頼する情報提供者を特定する準備をしなければなりません。これらの問題は明らかに関連していますが、これまでのところ、これらの2つの文献は互いに比較的独立して存在していました。情報提供者からの正式な分析を提示します。情報提供者は、これらのそれぞれの文献のギャップを統合して埋めます。私たちの分析では、知識のある親切な情報提供者からの学習 - より堅牢な推論を支援する理由を説明しています。私たちのアカウントは、教育からの学習の標準的なアカウントよりも、教育学的状況でサポートされている特定の推論を予測することを示します。また、私たちの分析は、認識論的信頼が他人の知識と有用性に関する推論に依存するべきであることを示唆しています。私たちの知識と有用性のアカウントは、標準的な知識のみのアカウントよりも認識論的信頼タスクにおける子どもの行動を説明していることを示します。私たちは、開発への影響を議論し、学習から学習を他人の知識と有用性に対する共同推論と見なすことによって提起された重要な質問の概要を議論することによって結論を出します。

研究者は、他の人々が子供の学習を促進するための素晴らしい機会を提供するだけでなく、大きなリスクも提供すると主張しています。教育的推論に関する研究は、子どもたちが他の人の教えることを特定し、資本化する準備ができていると主張しており、この教育的推論により、子どもたちは迅速かつ堅牢に学ぶことができます。対照的に、認識論の信頼に関する研究は、他者の証言がどのように検証されるように制約されていないかに焦点を合わせているため、子供を情報に信頼する情報提供者を特定する準備をしなければなりません。これらの問題は明らかに関連していますが、これまでのところ、これらの2つの文献は互いに比較的独立して存在していました。情報提供者からの正式な分析を提示します。情報提供者は、これらのそれぞれの文献のギャップを統合して埋めます。私たちの分析では、知識のある親切な情報提供者からの学習 - より堅牢な推論を支援する理由を説明しています。私たちのアカウントは、教育からの学習の標準的なアカウントよりも、教育学的状況でサポートされている特定の推論を予測することを示します。また、私たちの分析は、認識論的信頼が他人の知識と有用性に関する推論に依存するべきであることを示唆しています。私たちの知識と有用性のアカウントは、標準的な知識のみのアカウントよりも認識論的信頼タスクにおける子どもの行動を説明していることを示します。私たちは、開発への影響を議論し、学習から学習を他人の知識と有用性に対する共同推論と見なすことによって提起された重要な質問の概要を議論することによって結論を出します。

Researchers have argued that other people provide not only great opportunities for facilitating children's learning but also great risks. Research on pedagogical reasoning has argued children come prepared to identify and capitalize on others' helpfulness to teach, and this pedagogical reasoning allows children to learn rapidly and robustly. In contrast, research on epistemic trust has focused on how the testimony of others is not constrained to be veridical, and therefore, children must be prepared to identify which informants to trust for information. Although these problems are clearly related, these two literatures have, thus far, existed relatively independently of each other. We present a formal analysis of learning from informants that unifies and fills gaps in each of these literatures. Our analysis explains why teaching--learning from a knowledgeable and helpful informant--supports more robust inferences. We show that our account predicts specific inferences supported in pedagogical situations better than a standard account of learning from teaching. Our analysis also suggests that epistemic trust should depend on inferences about others' knowledge and helpfulness. We show that our knowledge and helpfulness account explains children's behavior in epistemic trust tasks better than the standard knowledge-only account. We conclude by discussing implications for development and outline important questions raised by viewing learning from testimony as joint inference over others' knowledge and helpfulness.

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