Loading...
Journal of dental education2012Dec01Vol.76issue(12)

歯科学生の学習を導き、批判的思考におけるパフォーマンスを評価し、新しい戦略を分析します

,
,
,
,
PMID:23225674DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

患者中心のケアには、ヘルスケア提供者側の不可分な知識、能力、および専門的特性のセットが含まれます。実際的な理由から、健康専門家の教育は、知識、技術的スキル、批判的思考などの分野やドメインに分割され、歯科教育の文化は知識と技術的スキルに重み付けされています。しかし、批判的思考は、歯科カリキュラムで存在感を高めています。学生の学習を導き、批判的思考のパフォーマンスを評価するために、教育文献で過去数十年にわたってガイドラインが開発されてきました。これらのガイドラインの中で顕著なのは次のとおりです。批判的思考を反映した複数の状況/演習で学生を関与させます。エクササイズごとに、有効性のために意図したアクティビティをエミュレートします。信頼性のための学習構成、アプリケーション、およびパフォーマンス評価プロトコルに関する分野とカリキュラム年にわたる教員のメンバーの合意を得る。同じ機器を使用して、学習を導き、パフォーマンスを評価します。この記事の目的は、1)プログラムの設計を導き、歯科教育における既存のプログラムを裏付けている可能性がある教育文献から一連の概念を提供することです。2)これらの概念をプログラムの設計と実行のガイドとして統合する実装モデルを提供する。3)これらの概念に対して分析された歯科教育の文献における批判的思考における演習とプログラムの特定の例を引用する。4)学生の学習を導き、歯科の批判的思考におけるパフォーマンスを評価する機会と課題について議論する。

患者中心のケアには、ヘルスケア提供者側の不可分な知識、能力、および専門的特性のセットが含まれます。実際的な理由から、健康専門家の教育は、知識、技術的スキル、批判的思考などの分野やドメインに分割され、歯科教育の文化は知識と技術的スキルに重み付けされています。しかし、批判的思考は、歯科カリキュラムで存在感を高めています。学生の学習を導き、批判的思考のパフォーマンスを評価するために、教育文献で過去数十年にわたってガイドラインが開発されてきました。これらのガイドラインの中で顕著なのは次のとおりです。批判的思考を反映した複数の状況/演習で学生を関与させます。エクササイズごとに、有効性のために意図したアクティビティをエミュレートします。信頼性のための学習構成、アプリケーション、およびパフォーマンス評価プロトコルに関する分野とカリキュラム年にわたる教員のメンバーの合意を得る。同じ機器を使用して、学習を導き、パフォーマンスを評価します。この記事の目的は、1)プログラムの設計を導き、歯科教育における既存のプログラムを裏付けている可能性がある教育文献から一連の概念を提供することです。2)これらの概念をプログラムの設計と実行のガイドとして統合する実装モデルを提供する。3)これらの概念に対して分析された歯科教育の文献における批判的思考における演習とプログラムの特定の例を引用する。4)学生の学習を導き、歯科の批判的思考におけるパフォーマンスを評価する機会と課題について議論する。

Patient-centered care involves an inseparable set of knowledge, abilities, and professional traits on the part of the health care provider. For practical reasons, health professions education is segmented into disciplines or domains like knowledge, technical skills, and critical thinking, and the culture of dental education is weighted toward knowledge and technical skills. Critical thinking, however, has become a growing presence in dental curricula. To guide student learning and assess performance in critical thinking, guidelines have been developed over the past several decades in the educational literature. Prominent among these guidelines are the following: engage the student in multiple situations/exercises reflecting critical thinking; for each exercise, emulate the intended activity for validity; gain agreement of faculty members across disciplines and curriculum years on the learning construct, application, and performance assessment protocol for reliability; and use the same instrument to guide learning and assess performance. The purposes of this article are 1) to offer a set of concepts from the education literature potentially helpful to guide program design or corroborate existing programs in dental education; 2) to offer an implementation model consolidating these concepts as a guide for program design and execution; 3) to cite specific examples of exercises and programs in critical thinking in the dental education literature analyzed against these concepts; and 4) to discuss opportunities and challenges in guiding student learning and assessing performance in critical thinking for dentistry.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google