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Annali di igiene : medicina preventiva e di comunita20120101Vol.24issue(6)

[イタリアの病院と地元のヘルスケアユニットが提供するオンライン情報:イタリア保健省が発行したガイドラインへのコンプライアンスに関する記述的研究]

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PMID:23234188DOI:
文献タイプ:
  • English Abstract
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:インターネットが広く使用されているほとんどの国では、ヘルスケア情報のためにWebをサーフィンする人の数は(そして一部の国では、医療支援を探している人の数に等しい(一部の国ではそれ以上)。多くの場合、世界中で、インターネットは、健康情報に対する市民のニーズを満たすために、e-healthインフラストラクチャの基礎として高度なヘルスケアシステムによって統合されています。したがって、情報は、医療提供者と市民権との関係において重要な役割を果たします。2010年、イタリア保健省は、健康増進の枠組みの中で、オンラインコミュニケーションを改善するための一連のガイドラインを策定しました。 目的:イタリアの公立病院(PH)と地元の医療ユニット(LHU)のWebサイトが、医療促進の枠組み内でのオンライン通信の改善に関するイタリア保健省(IMH)のガイドラインに準拠しているかどうかを分析すること。 材料と方法:IMHの自己評価ツールを使用して、すべてのイタリアのPHおよびLHU Webサイトが分析されています。 結果:分析されたWebサイトの総数は245でした。IMHガイドラインへのコンプライアンスは低かった。医師大学、薬剤師大学、看護師大学などの他の専門家にリンクしているWebサイトは32人でした(13%)。142人(58%)は、疾患の病態生理学、最も関連性の高い病理学的状態、危険な行動、一次および二次予防の介入など、いかなる種類の健康情報も提供していないサイトでした。最も関連性の高いライフイベントに従って、またはユーザーのカテゴリ(私は... /専用...)に従って整理されたWebナビゲーションメニューは、53のWebサイト(22%)でのみ利用できました。 結論:オンラインコミュニケーションに関するIMHのガイドラインは、ここで分析された側面を参照して、何らかの形で無視されており、それらが提案する基準はPHSとLHUSによって完全に採用されていません。全体として、コミュニケーションは、市民と一緒に「市民権ではなく「市民権」に向けて「そして指示)されています。このタイプのコミュニケーションに到達するために、専門家は、ソーシャルネットワーキングなど、異なるコンテキスト、異なるツール、さまざまなコミュニケーションモデルに向けてリソースと努力をリダイレクトすることを提案します。ユーザーの情報ニーズと期待を完全に理解し、ヘルスケアプロバイダーに代わってソーシャルネットワーキングを使用する方法を完全に理解するには、さらなる研究が必要になります。

はじめに:インターネットが広く使用されているほとんどの国では、ヘルスケア情報のためにWebをサーフィンする人の数は(そして一部の国では、医療支援を探している人の数に等しい(一部の国ではそれ以上)。多くの場合、世界中で、インターネットは、健康情報に対する市民のニーズを満たすために、e-healthインフラストラクチャの基礎として高度なヘルスケアシステムによって統合されています。したがって、情報は、医療提供者と市民権との関係において重要な役割を果たします。2010年、イタリア保健省は、健康増進の枠組みの中で、オンラインコミュニケーションを改善するための一連のガイドラインを策定しました。 目的:イタリアの公立病院(PH)と地元の医療ユニット(LHU)のWebサイトが、医療促進の枠組み内でのオンライン通信の改善に関するイタリア保健省(IMH)のガイドラインに準拠しているかどうかを分析すること。 材料と方法:IMHの自己評価ツールを使用して、すべてのイタリアのPHおよびLHU Webサイトが分析されています。 結果:分析されたWebサイトの総数は245でした。IMHガイドラインへのコンプライアンスは低かった。医師大学、薬剤師大学、看護師大学などの他の専門家にリンクしているWebサイトは32人でした(13%)。142人(58%)は、疾患の病態生理学、最も関連性の高い病理学的状態、危険な行動、一次および二次予防の介入など、いかなる種類の健康情報も提供していないサイトでした。最も関連性の高いライフイベントに従って、またはユーザーのカテゴリ(私は... /専用...)に従って整理されたWebナビゲーションメニューは、53のWebサイト(22%)でのみ利用できました。 結論:オンラインコミュニケーションに関するIMHのガイドラインは、ここで分析された側面を参照して、何らかの形で無視されており、それらが提案する基準はPHSとLHUSによって完全に採用されていません。全体として、コミュニケーションは、市民と一緒に「市民権ではなく「市民権」に向けて「そして指示)されています。このタイプのコミュニケーションに到達するために、専門家は、ソーシャルネットワーキングなど、異なるコンテキスト、異なるツール、さまざまなコミュニケーションモデルに向けてリソースと努力をリダイレクトすることを提案します。ユーザーの情報ニーズと期待を完全に理解し、ヘルスケアプロバイダーに代わってソーシャルネットワーキングを使用する方法を完全に理解するには、さらなる研究が必要になります。

INTRODUCTION: In most countries where Internet is widely used the number of people surfing the web for healthcare information equals (and in some countries is more than) the number of people looking for healthcare assistance. More and more often, all over the world, Internet is integrated by advanced healthcare systems as a cornerstone of their e-health infrastructure, to meet citizens' needs for health information. Therefore, information plays a key role in the relationship between healthcare providers and citizenship. In 2010 the Italian Ministry of Health has worked out a set of guidelines to improve online communication, within the framework of health promotion. OBJECTIVE: To analyze if the web sites of the Italian public hospitals (PH) and the local healthcare units (LHU) comply with the guidelines of the Italian Ministry of Health (IMH) on the improvement of online communication within the framework of healthcare promotion. MATERIALS AND METHODS: All Italian PH and LHU web sites have been analyzed using the self evaluation tool of the IMH. RESULTS: The total number of web sites analyzed was 245. Their compliance with the IMH guidelines was low. Web sites linking to other professional sites, such as the College of Physicians, the College of Pharmacists, or the College of Nurses, were 32 (13%). One hundred and forty-two (58%) were the sites that did not offer any kind of health information, such as pathophysiology of diseases, the most relevant pathologic conditions, risky behaviors, primary and secondary prevention's interventions. A web navigation menu organized according to the most relevant life events or according to categories of users (I am ... /dedicated to...) was available only in 53 web sites (22%). CONCLUSIONS: The IMH's guidelines on online communication -- with reference to the aspects here analyzed -- have been in some ways disregarded and the criteria suggested by them have not been fully adopted by PHs and LHUs. Overall, communication is globally meant (and directed) "towards" citizenship and not "together with" the citizens. To reach this type of communication, experts suggest to redirect resources and efforts towards a different context, different tools and different models of communication, such as social networking. Further studies will be needed to fully understand information needs and expectations of users and the way to use social networking on behalf of healthcare providers.

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