Loading...
Australian health review : a publication of the Australian Hospital Association2013May01Vol.37issue(2)

医学生の隠れたコスト:探索的研究

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:シドニー大学が支払わないシドニー医学部で医学教育の隠れたコストを調べること。 方法:シドニー大学の大学院医療プログラムの学生に提供されるすべての対面教育は、2つの見出しにリストされています。大学の雇用スタッフによる教育。大学から支払われていない他の医療提供者による教育。2010年のすべての教育時間は、詳細な時刻表から抽出され、これらの見出しの下に分類されました。講義の準備と試験マーキングに費やされた時間が含まれていました。学生は、時刻表明ではない追加の教育に関する情報を取得するためにサンプリングされました。 結果:大学の有給スタッフによる教育は、4年間の大学院プログラムの1年目と2年目の対面教育費の59と61%を占めましたが、最後の2年間では8%しかありませんでした。インフラストラクチャコストを含む大学が提供する医学教育のコストは、2010年に年間1年に56250ドルでした。大学が支払わない教師によって、学生ごとに34326ドル相当の授業料が追加されました。 結論:医学教育の真のコストは、大学が満たす教育コストに加えて、政府の資金提供された保健提供者と名誉教師によって現在提供されている教育の価値です。2010年、シドニー大学の医学教育費の38%が大学に無料で提供されました。政府の保健部門が健康支出の増加を整えようとするため、この費用を大学に渡すことなく医学教育に貢献し続けるという保証はありません。このトピックについて何が知られていますか?一部の医学生の教育は、政府の保健提供者に雇用される可能性のある教師または名誉教師である教師によって提供されています。この教育のために大学には費用はかかりません。この論文は何を追加しますか?大学が支払わないシドニー医学部の生徒に提供される教育の総額の見積もりは、大学が発生した生徒あたり年間約56000ドルの総費用と比較して、生徒あたり年間約34000ドルです。何が意味がありますか?医学教育は、大学、政府の保健部門、名誉教師のパートナーシップです。非大学の有給スタッフによる貢献がなければ、医学教育の費用は持続不可能です。

目的:シドニー大学が支払わないシドニー医学部で医学教育の隠れたコストを調べること。 方法:シドニー大学の大学院医療プログラムの学生に提供されるすべての対面教育は、2つの見出しにリストされています。大学の雇用スタッフによる教育。大学から支払われていない他の医療提供者による教育。2010年のすべての教育時間は、詳細な時刻表から抽出され、これらの見出しの下に分類されました。講義の準備と試験マーキングに費やされた時間が含まれていました。学生は、時刻表明ではない追加の教育に関する情報を取得するためにサンプリングされました。 結果:大学の有給スタッフによる教育は、4年間の大学院プログラムの1年目と2年目の対面教育費の59と61%を占めましたが、最後の2年間では8%しかありませんでした。インフラストラクチャコストを含む大学が提供する医学教育のコストは、2010年に年間1年に56250ドルでした。大学が支払わない教師によって、学生ごとに34326ドル相当の授業料が追加されました。 結論:医学教育の真のコストは、大学が満たす教育コストに加えて、政府の資金提供された保健提供者と名誉教師によって現在提供されている教育の価値です。2010年、シドニー大学の医学教育費の38%が大学に無料で提供されました。政府の保健部門が健康支出の増加を整えようとするため、この費用を大学に渡すことなく医学教育に貢献し続けるという保証はありません。このトピックについて何が知られていますか?一部の医学生の教育は、政府の保健提供者に雇用される可能性のある教師または名誉教師である教師によって提供されています。この教育のために大学には費用はかかりません。この論文は何を追加しますか?大学が支払わないシドニー医学部の生徒に提供される教育の総額の見積もりは、大学が発生した生徒あたり年間約56000ドルの総費用と比較して、生徒あたり年間約34000ドルです。何が意味がありますか?医学教育は、大学、政府の保健部門、名誉教師のパートナーシップです。非大学の有給スタッフによる貢献がなければ、医学教育の費用は持続不可能です。

OBJECTIVE: To examine the hidden cost of medical education at the Sydney Medical School, for which the University of Sydney does not pay. METHODS: All face-to-face teaching provided for students in the Sydney University Postgraduate Medical Program was listed under two headings: teaching by university employed staff; and teaching by other health providers not paid by the university. All teaching hours in 2010 were extracted from detailed timetables and categorised under these headings. Time spent in lecture preparation and exam marking was included. Students were sampled to obtain information about additional teaching that was not timetabled. RESULTS: Teaching by university paid staff accounted for 59 and 61% of face-to-face teaching costs in years 1 and 2 of the 4-year Graduate Program, but only 8% in the final 2 years. The cost of medical education provided by the university, including infrastructure costs was $56250 per student per year in 2010. An additional $34326 worth of teaching per student per year was provided by teachers not paid by the university. CONCLUSION: The true cost of medical education is the cost of education met by the university plus the value of teaching currently provided by government funded health providers and honorary teachers. In 2010, 38% of the medical education cost at Sydney University was provided at no cost to the University. As government health departments seek to trim rising health expenditure, there is no guarantee that they will continue to contribute to medical education without passing this cost on to universities. WHAT IS KNOWN ABOUT THIS TOPIC? Some medical student teaching is provided by teachers who may be employed by a government health provider or who are honorary teachers. There is no cost to the university for this teaching. WHAT DOES THIS PAPER ADD? An estimate of the total value of teaching provided to students at Sydney Medical School, for which the university does not pay, is approximately $34000 per student per year, compared with the total cost of approximately $56000 per student per year incurred by the university. WHAT ARE THE IMPLICATIONS? Medical education is a partnership between the university, the government health sector and honorary teachers. Without contributions by non-university paid staff, the cost of medical education would be unsustainable.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google