著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:教室環境内で物理的な人間工学的要因を評価することで、学生の幸福を促進するデザインをサポートする新しい機会が生まれます。学生年齢の人体計測データは、適切なデスクの適合評価を導くのに役立ち、したがって、身体的不快感などの注意散漫の減少を通じて学問的なパフォーマンスを促進します。 目的:この研究は、セルビアの学年の老化した子供向けの学生の人体測定とデスク環境(教室の座席条件)の間の適合性の寸法を報告しています。子供とその机の測定は、不快感の主観的な報告と比較されます。 参加者:57の小学生、2年生(7〜8歳、n = 29歳)および4年生(9〜10歳、n = 28歳)がこの研究に登録されました。すべての参加者は、セルビアのNIS市の同じ小学校の出身でした。 方法:標準的な人体測定器具を使用して、学生の17の人体測定測定が収集されました。学生の仕事の机と椅子の8つの測定も収集されました。学生は健康問題を評価するために理学士によって評価され、さまざまな身体部分に対する筋骨格の不快感に関する新しいアンケートに回答しました。教室の座席と机に合わせた学生は、構造的かつ主観的に評価されました。データ分析には、記述的人体測定測定と、CHI四角分析を含む推論統計が含まれていました。 結果:結果は、グレード2およびグレード4の学生の身体部分の不快感の年齢に関連した違いを示し、腕の不快感は2年生の生徒の50%以上を報告し、首/上部の背中の不快感は、4年生の学生のすべての体部分の中で最も高い(32%)と報告されました。 結論:バックパックの使用と座ったビデオ/コンピューターゲームの使用の外部要因と同様に、報告された不快感に関連する人体測定変数とフィットの予備分析について説明します。人体測定データの国際的な比較が議論され、学童の人間工学研究の新しい考慮事項を知らせるのに役立ちます。
背景:教室環境内で物理的な人間工学的要因を評価することで、学生の幸福を促進するデザインをサポートする新しい機会が生まれます。学生年齢の人体計測データは、適切なデスクの適合評価を導くのに役立ち、したがって、身体的不快感などの注意散漫の減少を通じて学問的なパフォーマンスを促進します。 目的:この研究は、セルビアの学年の老化した子供向けの学生の人体測定とデスク環境(教室の座席条件)の間の適合性の寸法を報告しています。子供とその机の測定は、不快感の主観的な報告と比較されます。 参加者:57の小学生、2年生(7〜8歳、n = 29歳)および4年生(9〜10歳、n = 28歳)がこの研究に登録されました。すべての参加者は、セルビアのNIS市の同じ小学校の出身でした。 方法:標準的な人体測定器具を使用して、学生の17の人体測定測定が収集されました。学生の仕事の机と椅子の8つの測定も収集されました。学生は健康問題を評価するために理学士によって評価され、さまざまな身体部分に対する筋骨格の不快感に関する新しいアンケートに回答しました。教室の座席と机に合わせた学生は、構造的かつ主観的に評価されました。データ分析には、記述的人体測定測定と、CHI四角分析を含む推論統計が含まれていました。 結果:結果は、グレード2およびグレード4の学生の身体部分の不快感の年齢に関連した違いを示し、腕の不快感は2年生の生徒の50%以上を報告し、首/上部の背中の不快感は、4年生の学生のすべての体部分の中で最も高い(32%)と報告されました。 結論:バックパックの使用と座ったビデオ/コンピューターゲームの使用の外部要因と同様に、報告された不快感に関連する人体測定変数とフィットの予備分析について説明します。人体測定データの国際的な比較が議論され、学童の人間工学研究の新しい考慮事項を知らせるのに役立ちます。
BACKGROUND: Assessing physical ergonomic factors within the classroom environment creates new opportunities to support designs that promote student well-being. Student-aged anthropometric data helps guide proper desk fit assessment, therefore facilitating scholastic performance through the reduction of distractions such as physical discomfort. OBJECTIVE: This study reports dimensions of fit between student anthropometry and the desk environment (classroom seating conditions), for grade-school aged children in Serbia. Measurements of the children and their desks are compared to subjective reports of discomfort. PARTICIPANTS: Fifty-seven elementary school students, grade 2 (ages 7-8; n=29) and grade 4 (ages 9-10; n=28), were enrolled in this study. All participants were from the same elementary school in the city of Nis, Serbia. METHODS: Seventeen anthropometric measurements of students were collected using standard anthropometric instruments. Eight measurements of student work desks and chairs were also collected. Students were evaluated by a physiatrist to assess health issues and completed a novel questionnaire about musculoskeletal discomfort for different body parts. Student fit to the classroom seat and desk was assessed structurally and subjectively. Data analysis included descriptive anthropometric measurements and inferential statistics including Chi square analysis. RESULTS: Results indicated age-related differences in body part discomfort for grade 2 and grade 4 students, arm discomfort reported over 50% of second grade students, and neck/upper back discomfort was reported as the highest of all body parts (32%) for students in the fourth grade. CONCLUSION: Anthropometric variables and preliminary analysis of fit as it relates to reported discomfort are discussed, as are external factors of backpack use and seated video/computer-game use. International comparisons of anthropometric data are discussed and serve to inform new considerations of ergonomics research for school children.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。