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テストのニーモニックな利点が現実世界の学習状況で広く実現される場合、人々はテストの価値を高く評価し、自己誘導学習中にテストを利用することを選択する必要があります。しかし、メタ認知的判断は、Karpicke&Roedigerをテストすることで提供される強化を反映しているようには見えません(Science 319:966-968、2008)。この記事では、賢明な条件下で、学習者は実際にテストの有益な効果、およびその効果と遅延との相互作用の理解を明らかにできることを示しています(実験1)。その実験では、被験者は、キューのみまたはキューターゲットのコンテキストで、および1日間の遅延のいずれかで、以前に調査したまたは以前にテストされたアイテムについて、学習(JOLS)の判断(JOL)を行いました。被験者がキューのみのコンテキストで判断を下した場合、JOLは、すぐにも遅延の両方で、テストの影響を正確に反映しました。テスト効果の一般化された評価を促進するためのこのような条件への暴露の可能性を評価するために、さらに3つの実験で、2つの研究/テストサイクルにわたって再定義およびテストされた項目に関するグローバルな予測を誘発しました(実験2、3、および4)。結果は、学習者のグローバルなナイーブメタ認知的信念が、学習者が外部サポートを増やしてこれらの利点を経験するときに、テストの有益な効果をますます反映することを示しています。促進的な状況下で質問された場合、学習者は、テストがアイテムごととグローバルベースの両方で提供するニーモニックな強化を高く評価していますが、その知識をかなりのガイダンスでのみ将来の学習に一般化します。
テストのニーモニックな利点が現実世界の学習状況で広く実現される場合、人々はテストの価値を高く評価し、自己誘導学習中にテストを利用することを選択する必要があります。しかし、メタ認知的判断は、Karpicke&Roedigerをテストすることで提供される強化を反映しているようには見えません(Science 319:966-968、2008)。この記事では、賢明な条件下で、学習者は実際にテストの有益な効果、およびその効果と遅延との相互作用の理解を明らかにできることを示しています(実験1)。その実験では、被験者は、キューのみまたはキューターゲットのコンテキストで、および1日間の遅延のいずれかで、以前に調査したまたは以前にテストされたアイテムについて、学習(JOLS)の判断(JOL)を行いました。被験者がキューのみのコンテキストで判断を下した場合、JOLは、すぐにも遅延の両方で、テストの影響を正確に反映しました。テスト効果の一般化された評価を促進するためのこのような条件への暴露の可能性を評価するために、さらに3つの実験で、2つの研究/テストサイクルにわたって再定義およびテストされた項目に関するグローバルな予測を誘発しました(実験2、3、および4)。結果は、学習者のグローバルなナイーブメタ認知的信念が、学習者が外部サポートを増やしてこれらの利点を経験するときに、テストの有益な効果をますます反映することを示しています。促進的な状況下で質問された場合、学習者は、テストがアイテムごととグローバルベースの両方で提供するニーモニックな強化を高く評価していますが、その知識をかなりのガイダンスでのみ将来の学習に一般化します。
If the mnemonic benefits of testing are to be widely realized in real-world learning circumstances, people must appreciate the value of testing and choose to utilize testing during self-guided learning. Yet metacognitive judgments do not appear to reflect the enhancement provided by testing Karpicke & Roediger (Science 319:966-968, 2008). In this article, we show that under judicious conditions, learners can indeed reveal an understanding of the beneficial effects of testing, as well as the interaction of that effect with delay (experiment 1). In that experiment, subjects made judgments of learning (JOLs) for previously studied or previously tested items in either a cue-only or a cue-target context, and either immediately or after a 1-day delay. When subjects made judgments in a cue-only context, their JOLs accurately reflected the effects of testing, both immediately and at a delay. To evaluate the potential of exposure to such conditions for promoting generalized appreciation of testing effects, three further experiments elicited global predictions about restudied and tested items across two study/test cycles (experiments 2, 3, and 4). The results indicated that learners' global naïve metacognitive beliefs increasingly reflect the beneficial effects of testing when learners experience these benefits with increasing external support. If queried under facilitative circumstances, learners appreciate the mnemonic enhancement that testing provides on both an item-by-item and global basis but generalize that knowledge to future learning only with considerable guidance.
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