Loading...
Reproductive health matters2012Dec01Vol.20issue(40)

エルサルバドル、グアテマラ、ホンジュラス、ニカラグアにおける性的暴力の治療に関する健康部門のガイドラインとサービスの評価

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

中央アメリカでは、女性の約12%が、親密な男性のパートナーによってセックスを強いられたと報告しており、他の人による性的暴力も頻繁に経験しています。中央アメリカのすべての国は、性的暴力の被害者のための包括的な医療サービスへのアクセスを確保することを国家に義務付ける人権協定の署名者ですが、これらの協定が政策と実践に翻訳されているかどうかについての情報は限られています。この記事では、エルサルバドル、グアテマラ、ホンジュラス、ニカラグアの性的暴力の治療に関する健康部門のガイドラインを批判的に検討し、4か国の34の民間および公共部門の施設でのサービスの評価について報告します。全体として、政策は国際協定と一致しており、暴力の検出と文書化、法医学的検査、治療、紹介、フォローアップケアに関するガイダンスが含まれていました。しかし、性的暴力を経験する女性のわずかな割合だけが実際にケアを求めています。4か国すべてが直面している課題は、政策を実践に変えることです。スクリーニングの慣行は一貫しておらず、医療提供者と法医学の専門家の役割と責任をより明確に示すためにポリシーが必要でした。最後に、法的当局への事件の報告におけるプライバシーと機密性に対する女性の権利と、すべてのサービスを単一の場所で提供することの重要性が必要でした。

中央アメリカでは、女性の約12%が、親密な男性のパートナーによってセックスを強いられたと報告しており、他の人による性的暴力も頻繁に経験しています。中央アメリカのすべての国は、性的暴力の被害者のための包括的な医療サービスへのアクセスを確保することを国家に義務付ける人権協定の署名者ですが、これらの協定が政策と実践に翻訳されているかどうかについての情報は限られています。この記事では、エルサルバドル、グアテマラ、ホンジュラス、ニカラグアの性的暴力の治療に関する健康部門のガイドラインを批判的に検討し、4か国の34の民間および公共部門の施設でのサービスの評価について報告します。全体として、政策は国際協定と一致しており、暴力の検出と文書化、法医学的検査、治療、紹介、フォローアップケアに関するガイダンスが含まれていました。しかし、性的暴力を経験する女性のわずかな割合だけが実際にケアを求めています。4か国すべてが直面している課題は、政策を実践に変えることです。スクリーニングの慣行は一貫しておらず、医療提供者と法医学の専門家の役割と責任をより明確に示すためにポリシーが必要でした。最後に、法的当局への事件の報告におけるプライバシーと機密性に対する女性の権利と、すべてのサービスを単一の場所で提供することの重要性が必要でした。

In Central America, approximately 12% of women report ever having been forced to have sex by an intimate male partner, and sexual violence by others is also a frequent experience. All Central American countries are signatories to human rights agreements that oblige States to ensure access to comprehensive health services for victims of sexual violence, but there is limited information as to whether these agreements have been translated into policy and practice. This article critically examines health sector guidelines for the treatment of sexual violence in El Salvador, Guatemala, Honduras and Nicaragua, and reports on an assessment of services in 34 private- and public-sector facilities in the four countries. Overall, policies were consistent with international agreements and included guidance on detection and documentation of violence, forensic examination, treatment, referral and follow-up care. However, only a small proportion of women who experience sexual violence actually seek care. The challenge facing all four countries is to turn policy into practice. Screening practices were inconsistent, and policies needed to indicate more clearly the roles and responsibilities of health care providers and forensic specialists. Finally, women's right to privacy and confidentiality in reports of cases to legal authorities needed further consideration, as well as the importance of providing all services at a single location.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google