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Journal of school psychology2012Dec01Vol.50issue(6)

ペアのバイリンガルリーディングプログラムと英語のみのプログラムの効果1〜3年生の英語学習者の読書パフォーマンス

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
概要
Abstract

この縦断的研究では、1年生、2年生、3年生のスペイン語を話す英語学習者(ELS)の英語の読書成果に関するペアのバイリンガルプログラムと英語のみの読書プログラムの効果を調べました。参加者は、研究の開始時に12の高貧困で達成されていない学校で1年生に登録されていました。区分的成長モデリング分析の結果は、ペアのバイリンガルグループのELSが、すべての学年の英語のみのグループのELSよりも英語の口頭読みの流ency性に対してより多くの成長をもたらしたことを示しました。逆に、回帰分析により、これら2つのグループ間の読解結果の違いは、リスクカテゴリとは無関係に、1年生と3年生で統計的に有意ではないことが明らかになりましたが、2年生では、ペアのバイリンガルグループのリスクのあるELSは、英語のみグループのELSよりも統計的に有意な読解スコアを持っていました(D = +0.51)。一般に、読書の困難のリスクがあるELは、読書の難しさのために中程度または低リスクのあるELよりも、ペアのバイリンガルプログラムからより多くの恩恵を受けるように見えました。ELに読書を教えるための最も効果的なプログラムで理論と実践を進めるための調査結果の意味について説明します。

この縦断的研究では、1年生、2年生、3年生のスペイン語を話す英語学習者(ELS)の英語の読書成果に関するペアのバイリンガルプログラムと英語のみの読書プログラムの効果を調べました。参加者は、研究の開始時に12の高貧困で達成されていない学校で1年生に登録されていました。区分的成長モデリング分析の結果は、ペアのバイリンガルグループのELSが、すべての学年の英語のみのグループのELSよりも英語の口頭読みの流ency性に対してより多くの成長をもたらしたことを示しました。逆に、回帰分析により、これら2つのグループ間の読解結果の違いは、リスクカテゴリとは無関係に、1年生と3年生で統計的に有意ではないことが明らかになりましたが、2年生では、ペアのバイリンガルグループのリスクのあるELSは、英語のみグループのELSよりも統計的に有意な読解スコアを持っていました(D = +0.51)。一般に、読書の困難のリスクがあるELは、読書の難しさのために中程度または低リスクのあるELよりも、ペアのバイリンガルプログラムからより多くの恩恵を受けるように見えました。ELに読書を教えるための最も効果的なプログラムで理論と実践を進めるための調査結果の意味について説明します。

This longitudinal study examined the effects of a paired bilingual program and an English-only reading program on English reading outcomes for Spanish-speaking English learners (ELs) in first, second, and third grades. Participants were 214 ELs enrolled in first grade in 12 high-poverty, low-achieving schools at the beginning of the study. Results of piecewise growth modeling analysis indicated that ELs in the paired bilingual group made more growth on oral reading fluency in English than ELs in the English-only group across all grades. Conversely, regression analysis revealed that the difference in reading comprehension outcomes between these two groups was not statistically significant in first and third grades, independent of risk category, whereas in second-grade, at-risk ELs in the paired bilingual group had statistically significant higher scores in reading comprehension than ELs in the English-only group (d = +0.51). In general, ELs at risk for reading difficulties appeared to benefit more from the paired bilingual program than ELs with moderate or low-risk for reading difficulties. Implications of findings to advance theory and practice on the most effective program to teach reading to ELs are discussed.

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