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Autism research : official journal of the International Society for Autism Research2013Feb01Vol.6issue(1)

自閉症スペクトラム障害における不安と同一性に対する主張の関係を探る

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

不安症状の上昇は、自閉症スペクトラム障害(ASD)と共同採合するための精神病理学の最も一般的な形態の1つです。この研究の目的は、不安とASD症状、特に同一性(IS)の行動や認知能力に対する主張によって関係が説明される程度の関連性を調査することでした。サンプルには、ASDの遺伝的コンソーシアム研究であるSimons Simplex Collectionに参加した5:8-18:0歳の1429人が含まれていました。子どもの行動チェックリストの不安の問題Tスコアと自閉症診断インタビュー改訂「IS」アイテムの合計は、それぞれ不安のカテゴリー的および継続的な尺度の両方として扱われ、それぞれISです。年齢、口頭知能商(IQ)、およびさまざまなASD表現型関連およびその他の行動変数が、不安との潜在的な関連性について評価されました。不安と連続変数は最小限でしたが、有意には互いに、そして時系列年齢と言葉によるIQに関連していました。不安も他のコア自閉症診断スコアとは関連していません。不安は、いらいら、注意の問題、攻撃性など、ASDの他のさまざまな精神科および行動症状に関連していましたが、そうではありませんでした。不安と、それぞれがASDを超えてASDを持つ子供に幅広い発現を持つ明確な構造として機能しているように見えます。したがって、両方の変数は、ASD行動研究または遺伝子探査への次元的アプローチで使用できます。ただし、ISとは異なり、不安は非ASD固有の行動症状に関連しています。

不安症状の上昇は、自閉症スペクトラム障害(ASD)と共同採合するための精神病理学の最も一般的な形態の1つです。この研究の目的は、不安とASD症状、特に同一性(IS)の行動や認知能力に対する主張によって関係が説明される程度の関連性を調査することでした。サンプルには、ASDの遺伝的コンソーシアム研究であるSimons Simplex Collectionに参加した5:8-18:0歳の1429人が含まれていました。子どもの行動チェックリストの不安の問題Tスコアと自閉症診断インタビュー改訂「IS」アイテムの合計は、それぞれ不安のカテゴリー的および継続的な尺度の両方として扱われ、それぞれISです。年齢、口頭知能商(IQ)、およびさまざまなASD表現型関連およびその他の行動変数が、不安との潜在的な関連性について評価されました。不安と連続変数は最小限でしたが、有意には互いに、そして時系列年齢と言葉によるIQに関連していました。不安も他のコア自閉症診断スコアとは関連していません。不安は、いらいら、注意の問題、攻撃性など、ASDの他のさまざまな精神科および行動症状に関連していましたが、そうではありませんでした。不安と、それぞれがASDを超えてASDを持つ子供に幅広い発現を持つ明確な構造として機能しているように見えます。したがって、両方の変数は、ASD行動研究または遺伝子探査への次元的アプローチで使用できます。ただし、ISとは異なり、不安は非ASD固有の行動症状に関連しています。

Elevated anxiety symptoms are one of the most common forms of psychopathology to co-occur with autism spectrum disorders (ASDs). The purpose of this study was to explore the association between anxiety and ASD symptoms, particularly the degree to which the relationship is explained by insistence on sameness (IS) behaviors and/or cognitive ability. The sample included 1429 individuals aged 5:8-18:0 years who participated in the Simons Simplex Collection, a genetic consortium study of ASD. Child Behavior Checklist Anxiety Problems T-scores and Autism Diagnostic Interview-Revised "IS" item raw totals were treated as both categorical and continuous measures of anxiety and IS, respectively. Chronological age, verbal intelligence quotient (IQ), and a variety of ASD phenotype-related and other behavioral variables were assessed for potential association with anxiety and IS. Anxiety and IS continuous variables were minimally, although significantly, associated with each other and with chronological age and verbal IQ. Neither anxiety nor IS was associated with other core autism diagnostic scores. Anxiety was associated with a variety of other psychiatric and behavioral symptoms in ASD, including irritability, attention problems, and aggression, while IS was not. Anxiety and IS appear to function as distinct constructs, each with a wide range of expression in children with ASD across age and IQ levels. Thus, both variables could be of use in ASD behavioral research or in dimensional approaches to genetic exploration. Unlike IS, however, anxiety is related to non-ASD-specific behavioral symptoms.

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