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Journal of music therapy20120101Vol.49issue(3)

親子の相互作用のサポート:相互に反応するオリエンテーションを促進するための介入としての音楽療法

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:家族と一緒に働く音楽療法士は、関係と対人コミュニケーションの問題に取り組んでいます。文献には対照的な研究はほとんど存在しませんが、文書化された実践の増加が現れています。この研究は、音楽療法が親子の相互作用における相互性と相互関係をどのようにサポートするかを文書化することにより貢献します。 目的:この研究では、音楽療法中の幼い子供(3〜5歳)とその家族の相互に反応するオリエンテーション(MRO)の行動を調査しました。 方法:参加者は、一般的な危険因子として、収入と母体のうつ病の歴史を持つ4つの家族でした。データは、ビデオテーピングセッション、フィールドノートと分析メモの作成、親のインタビューの実施、親ジャーナルのレビューによって収集されました。概念化フレームワークとしてMRO理論を使用したクロスケース分析が、データ削減を目的として使用されました。 結果:挨拶と別れの儀式、および音楽ベースの治療アプリケーションの柔軟性により、調整されたルーチンの開発が促進されました。セラピストの行動(たとえば、音楽の相互作用の奨励とモデリング)と双方向性の親子の行動(例えば、共同の注意、ターンテイキング、遊び心)が調和のとれたコミュニケーションを促進しました。相互協力を促進する行動は、大人が子供の参加を足場にしようとしたとき、または子供が親から快適さを求め、社会的参照に従事し、セッションの方向を形作る要求を行ったときに明らかでした。音楽のタスクの斬新さは注目を集め、衝動抑制を増加させました。親の行動(たとえば、子供が参加するのを見ること、愚かな行動をすることで喜びを見つける)と親子の相互作用(例えば、遊び探査、共有の興奮、抱きしめなど)は、ポジティブな感情的な雰囲気に貢献しました。 結論:音楽療法は、親子のダイアド内でのMROの開発を支援しました。この研究の結果は、臨床治療計画を導く典型的なモデルとして機能する可能性があります。

背景:家族と一緒に働く音楽療法士は、関係と対人コミュニケーションの問題に取り組んでいます。文献には対照的な研究はほとんど存在しませんが、文書化された実践の増加が現れています。この研究は、音楽療法が親子の相互作用における相互性と相互関係をどのようにサポートするかを文書化することにより貢献します。 目的:この研究では、音楽療法中の幼い子供(3〜5歳)とその家族の相互に反応するオリエンテーション(MRO)の行動を調査しました。 方法:参加者は、一般的な危険因子として、収入と母体のうつ病の歴史を持つ4つの家族でした。データは、ビデオテーピングセッション、フィールドノートと分析メモの作成、親のインタビューの実施、親ジャーナルのレビューによって収集されました。概念化フレームワークとしてMRO理論を使用したクロスケース分析が、データ削減を目的として使用されました。 結果:挨拶と別れの儀式、および音楽ベースの治療アプリケーションの柔軟性により、調整されたルーチンの開発が促進されました。セラピストの行動(たとえば、音楽の相互作用の奨励とモデリング)と双方向性の親子の行動(例えば、共同の注意、ターンテイキング、遊び心)が調和のとれたコミュニケーションを促進しました。相互協力を促進する行動は、大人が子供の参加を足場にしようとしたとき、または子供が親から快適さを求め、社会的参照に従事し、セッションの方向を形作る要求を行ったときに明らかでした。音楽のタスクの斬新さは注目を集め、衝動抑制を増加させました。親の行動(たとえば、子供が参加するのを見ること、愚かな行動をすることで喜びを見つける)と親子の相互作用(例えば、遊び探査、共有の興奮、抱きしめなど)は、ポジティブな感情的な雰囲気に貢献しました。 結論:音楽療法は、親子のダイアド内でのMROの開発を支援しました。この研究の結果は、臨床治療計画を導く典型的なモデルとして機能する可能性があります。

BACKGROUND: Music therapists working with families address relationship and interpersonal communication issues. Few controlled studies exist in the literature but a growing body of documented practice is emerging. This study makes a contribution by documenting how music therapy supports mutuality and reciprocity in parent-child interactions. OBJECTIVE: This study investigated mutually responsive orientation (MRO) behaviors of young children (aged 3-5) and their family members during music therapy. METHODS: Participants were 4 families with low income and history of maternal depression as common risk factors. Data were collected by videotaping sessions, creating field notes and analytic memos, conducting parent interviews and reviewing parent journals. A cross-case analysis using MRO theory as a conceptualizing framework was used for the purpose of data reduction. RESULTS: Greeting and farewell rituals, and the flexibility of music-based therapeutic applications facilitated development of coordinated routines. Therapist's actions (e.g., encouraging and modeling musical interactions) and bidirectional parent-child actions (e.g., joint attention, turn-taking, being playful) facilitated harmonious communication. Behaviors promoting mutual cooperation were evident when adults attempted to scaffold a child's participation or when children sought comfort from parents, engaged in social referencing and made requests that shaped the direction of the session. The novelty of musical tasks captivated attention, increasing impulse inhibition. Parent actions (e.g., finding delight in watching their child participate, acting silly) and parent-child interactions (e.g., play exploration, shared excitement, cuddling) contributed to positive emotional ambiance. CONCLUSION: Music therapy assisted development of MRO within parent-child dyads by providing opportunities to rehearse adaptive ways of connecting with each other. Results of this study may serve as an archetypal model guiding clinical treatment planning.

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