Loading...
Journal of attention disorders2015Jun01Vol.19issue(6)

教師に適用されるエグゼクティブ機能(brief-p)の行動評価在庫:3歳の未就学児の破壊的障害の心理測定特性と有用性

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:就学前の子供のエグゼクティブ機能版(brief-p)の行動評価インベントリに関する検証データを提供します。 方法:4歳でフォローアップされた622歳の622歳のコミュニティサンプルの教師がBrief-Pに応答し、親と子供はさまざまな心理的措置に答えました。 結果:確認因子分析は、4つの項目を除外した後、元の構造(5つの1次ファクターと3秒のファクターモデル)の適切な適合を達成しました。導出された寸法は、満足のいく内部一貫性、精神病理学と気質による中程度の収束妥当性、およびADHDの子供を区別する良い能力を得ました。ブリーフ-Pスケールは、パフォーマンスベースの注意の尺度に関連していませんでした。教師のBrief-Pは、精神病理学、機能障害、またはパフォーマンスベースの注意の評価のために他の機器とともに使用する場合、ADHD(ΔR(2)5.3から15.3)の診断のための重要な臨床情報を追加します。 結論:Brief-Pは、就学前の児童、特にADHDの子供の識別に役立つ場合があります。

目的:就学前の子供のエグゼクティブ機能版(brief-p)の行動評価インベントリに関する検証データを提供します。 方法:4歳でフォローアップされた622歳の622歳のコミュニティサンプルの教師がBrief-Pに応答し、親と子供はさまざまな心理的措置に答えました。 結果:確認因子分析は、4つの項目を除外した後、元の構造(5つの1次ファクターと3秒のファクターモデル)の適切な適合を達成しました。導出された寸法は、満足のいく内部一貫性、精神病理学と気質による中程度の収束妥当性、およびADHDの子供を区別する良い能力を得ました。ブリーフ-Pスケールは、パフォーマンスベースの注意の尺度に関連していませんでした。教師のBrief-Pは、精神病理学、機能障害、またはパフォーマンスベースの注意の評価のために他の機器とともに使用する場合、ADHD(ΔR(2)5.3から15.3)の診断のための重要な臨床情報を追加します。 結論:Brief-Pは、就学前の児童、特にADHDの子供の識別に役立つ場合があります。

OBJECTIVE: We provide validation data on the Behavior Rating Inventory of Executive Functioning-Preschool version (BRIEF-P) in preschool children. METHOD: Teachers of a community sample of six hundred and twenty 3-year-olds, who were followed up at age 4, responded to the BRIEF-P, and parents and children answered different psychological measures. RESULTS: Confirmatory factor analysis achieved adequate fit of the original structure (five-first-order-factor plus three-second-order-factor model) after excluding four items. The derived dimensions obtained satisfactory internal consistency, moderate convergent validity with psychopathology and temperament, and good ability to discriminate between children with ADHD. BRIEF-P scales were not associated with a performance-based measure of attention. The teacher's BRIEF-P adds significant clinical information for the diagnosis of ADHD (ΔR(2) from 5.3 to 15.3) when used with other instruments for the assessment of psychopathology, functional impairment, or performance-based attention. CONCLUSION: The BRIEF-P may be useful in the identification of preschool children, specifically those with ADHD, who might have a dysfunction in executive functioning.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google