Loading...
Journal of experimental child psychology2013Mar01Vol.114issue(3)

おおよその数字、シンボリック数処理、または数値スペースマッピング:数学の成果の根底にあるものは何ですか?

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

この研究では、おおよその数の識別タスク、シンボリック比較タスク、およびシンボリックおよび非相続数のライン推定タスクで、通常発達している6歳から8歳の子供のパフォーマンスを調べました。これらの基本的な認知数処理タスクに関する子どもたちのパフォーマンスは、それらのどれが将来の数学能力の最良の予測因子であるかを調査するために明示的に対照的でした。数学の達成は、時限算術テストと、基本的な数値能力と数学の達成との間の予測関連が数学テストを使用するかに依存するかどうかの追加の質問に対処するための一般的なカリキュラムベースの数学テストで測定されました。結果は、両方の数学の達成テストのパフォーマンスが、子どもの類似の数字がどれほどうまくいっているかによって最もよく予測されることを明らかにしました。さらに、より広範なスキルを測定する一般的なカリキュラムベースの数学テストのシンボリック数ライン推定タスクのパフォーマンスと数学達成スコアとの関連が見つかりました。一緒に、これらの結果は、後の数学能力のためにシンボルを使用して経験を学ぶことの重要性を強調しています。

この研究では、おおよその数の識別タスク、シンボリック比較タスク、およびシンボリックおよび非相続数のライン推定タスクで、通常発達している6歳から8歳の子供のパフォーマンスを調べました。これらの基本的な認知数処理タスクに関する子どもたちのパフォーマンスは、それらのどれが将来の数学能力の最良の予測因子であるかを調査するために明示的に対照的でした。数学の達成は、時限算術テストと、基本的な数値能力と数学の達成との間の予測関連が数学テストを使用するかに依存するかどうかの追加の質問に対処するための一般的なカリキュラムベースの数学テストで測定されました。結果は、両方の数学の達成テストのパフォーマンスが、子どもの類似の数字がどれほどうまくいっているかによって最もよく予測されることを明らかにしました。さらに、より広範なスキルを測定する一般的なカリキュラムベースの数学テストのシンボリック数ライン推定タスクのパフォーマンスと数学達成スコアとの関連が見つかりました。一緒に、これらの結果は、後の数学能力のためにシンボルを使用して経験を学ぶことの重要性を強調しています。

In this study, the performance of typically developing 6- to 8-year-old children on an approximate number discrimination task, a symbolic comparison task, and a symbolic and nonsymbolic number line estimation task was examined. For the first time, children's performances on these basic cognitive number processing tasks were explicitly contrasted to investigate which of them is the best predictor of their future mathematical abilities. Math achievement was measured with a timed arithmetic test and with a general curriculum-based math test to address the additional question of whether the predictive association between the basic numerical abilities and mathematics achievement is dependent on which math test is used. Results revealed that performance on both mathematics achievement tests was best predicted by how well childrencompared digits. In addition, an association between performance on the symbolic number line estimation task and math achievement scores for the general curriculum-based math test measuring a broader spectrum of skills was found. Together, these results emphasize the importance of learning experiences with symbols for later math abilities.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google