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背景:世界的には、都市部と農村部で利用可能な保健サービスによく見られる不平等があります。不平等を克服するための戦略の1つは、都市部の医師が農村部の病院で時間を過ごすことを要求することです。このアプローチは、農村の保健サービスを改善するために、北京自治体(人口20.19百万)によって採用されましたが、このアプローチは体系的に評価されていません。 方法:政策の実施の前後から北京の24の参加病院(13の都市病院と11の農村病院)から160万件の症例を引き付け、農村部の病院のパフォーマンスギャップの変化を調べました。病院のパフォーマンスは、6つのインデックスの変化を使用して評価されました:診断関連グループの量、ケースミックスインデックス(CMI)、コスト支出指数(CEI)、時間支出指数(TEI)、および低リスク疾患および高リスク疾患の死亡率。 結果:高リスク疾患と低リスク疾患の両方で、DRGSの量と死亡率で農村部と都市のギャップの大幅な減少が観察されました。これらの結果は、医療の安全性と、緊急事件やより多様な病気を治療する能力の観点から、農村部の病院の改善を意味します。CMIの農村部と都市のギャップの変化は観察されませんでした。実装後、コスト、時間の効率は農村病院で悪化しましたが、都市病院では改善され、病院の効率が農村部と都市のギャップが拡大しました。 結論:北京自治体によって採用された保健サービスの都市部のギャップを減らすための戦略は、ある程度の約束を示しています。ただし、すべてのパフォーマンスインジケーターにわたって利益は一貫しておらず、さらなる改善を試して評価する必要があります。
背景:世界的には、都市部と農村部で利用可能な保健サービスによく見られる不平等があります。不平等を克服するための戦略の1つは、都市部の医師が農村部の病院で時間を過ごすことを要求することです。このアプローチは、農村の保健サービスを改善するために、北京自治体(人口20.19百万)によって採用されましたが、このアプローチは体系的に評価されていません。 方法:政策の実施の前後から北京の24の参加病院(13の都市病院と11の農村病院)から160万件の症例を引き付け、農村部の病院のパフォーマンスギャップの変化を調べました。病院のパフォーマンスは、6つのインデックスの変化を使用して評価されました:診断関連グループの量、ケースミックスインデックス(CMI)、コスト支出指数(CEI)、時間支出指数(TEI)、および低リスク疾患および高リスク疾患の死亡率。 結果:高リスク疾患と低リスク疾患の両方で、DRGSの量と死亡率で農村部と都市のギャップの大幅な減少が観察されました。これらの結果は、医療の安全性と、緊急事件やより多様な病気を治療する能力の観点から、農村部の病院の改善を意味します。CMIの農村部と都市のギャップの変化は観察されませんでした。実装後、コスト、時間の効率は農村病院で悪化しましたが、都市病院では改善され、病院の効率が農村部と都市のギャップが拡大しました。 結論:北京自治体によって採用された保健サービスの都市部のギャップを減らすための戦略は、ある程度の約束を示しています。ただし、すべてのパフォーマンスインジケーターにわたって利益は一貫しておらず、さらなる改善を試して評価する必要があります。
BACKGROUND: There is, globally, an often observed inequality in the health services available in urban and rural areas. One strategy to overcome the inequality is to require urban doctors to spend time in rural hospitals. This approach was adopted by the Beijing Municipality (population of 20.19 million) to improve rural health services, but the approach has never been systematically evaluated. METHODS: Drawing upon 1.6 million cases from 24 participating hospitals in Beijing (13 urban and 11 rural hospitals) from before and after the implementation of the policy, changes in the rural-urban hospital performance gap were examined. Hospital performance was assessed using changes in six indices over-time: Diagnosis Related Groups quantity, case-mix index (CMI), cost expenditure index (CEI), time expenditure index (TEI), and mortality rates of low- and high-risk diseases. RESULTS: Significant reductions in rural-urban gaps were observed in DRGs quantity and mortality rates for both high- and low-risk diseases. These results signify improvements of rural hospitals in terms of medical safety, and capacity to treat emergency cases and more diverse illnesses. No changes in the rural-urban gap in CMI were observed. Post-implementation, cost and time efficiencies worsened for the rural hospitals but improved for urban hospitals, leading to a widening rural-urban gap in hospital efficiency. CONCLUSIONS: The strategy for reducing urban-rural gaps in health services adopted, by the Beijing Municipality shows some promise. Gains were not consistent, however, across all performance indicators, and further improvements will need to be tried and evaluated.
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