Loading...
Perspectives in public health2013Jan01Vol.133issue(1)

子どもや若者の健康と幸福に及ぼす創造的な活動に参加することの影響:文学の迅速なレビュー

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
  • Systematic Review
概要
Abstract

目的:子供や若者の健康的な行動とライフスタイルの選択を奨励するために、健康促進戦略は文化的に適切である必要があります。この迅速なレビューでは、11歳から18歳までの子どもたちの健康と幸福に及ぼす創造的活動に参加することの影響を探ります。 方法:Daykinと同僚が行った以前の系統的レビューに基づいて構築された(1)2004年から2011年の間に発表された文献の迅速なレビューが行われました。検索は体系的に実施され、音楽、ダンス、歌、ドラマ、視覚芸術に関する研究が含まれ、コミュニティの環境で行われる、または主流の学校での課外活動として行われました。芸術、ドラマ、音楽などの治療はレビューから除外されました。 結果:包含および除外基準の厳密な適用に続いて、20の論文がレビューに含まれていました。研究で使用された介入は多様であり、研究は不均一であったため、結果の全体的な統合は不適切でした。したがって、レビューは次の見出しに編成されています:性的健康、肥満、精神的健康、感情的な幸福。研究の大部分の方法論的な弱さと制限にもかかわらず、彼らの発見にはいくつかの一貫性がありました。創造的な活動への参加は、行動の変化、自信、自尊心、知識のレベル、身体活動にプラスの効果をもたらす可能性があることがわかりました。 結論:研究の証拠は一般的に弱いですが、健康促進戦略の一部として創造的な活動を使用することは、子供や若者の知識と前向きな行動を増やす有用な方法である可能性があるといういくつかの証拠があります。

目的:子供や若者の健康的な行動とライフスタイルの選択を奨励するために、健康促進戦略は文化的に適切である必要があります。この迅速なレビューでは、11歳から18歳までの子どもたちの健康と幸福に及ぼす創造的活動に参加することの影響を探ります。 方法:Daykinと同僚が行った以前の系統的レビューに基づいて構築された(1)2004年から2011年の間に発表された文献の迅速なレビューが行われました。検索は体系的に実施され、音楽、ダンス、歌、ドラマ、視覚芸術に関する研究が含まれ、コミュニティの環境で行われる、または主流の学校での課外活動として行われました。芸術、ドラマ、音楽などの治療はレビューから除外されました。 結果:包含および除外基準の厳密な適用に続いて、20の論文がレビューに含まれていました。研究で使用された介入は多様であり、研究は不均一であったため、結果の全体的な統合は不適切でした。したがって、レビューは次の見出しに編成されています:性的健康、肥満、精神的健康、感情的な幸福。研究の大部分の方法論的な弱さと制限にもかかわらず、彼らの発見にはいくつかの一貫性がありました。創造的な活動への参加は、行動の変化、自信、自尊心、知識のレベル、身体活動にプラスの効果をもたらす可能性があることがわかりました。 結論:研究の証拠は一般的に弱いですが、健康促進戦略の一部として創造的な活動を使用することは、子供や若者の知識と前向きな行動を増やす有用な方法である可能性があるといういくつかの証拠があります。

AIMS: Health-promoting strategies need to be culturally appropriate to encourage healthy behaviours and lifestyle choices in children and young people. This rapid review explores the effects of participating in creative activities on the health and well-being of children aged between 11 and 18 years. METHODS: Building on an earlier systematic review undertaken by Daykin and colleagues(1) a rapid review of the literature published between 2004 and 2011 was undertaken. The search was conducted systematically and included research on music, dance, singing, drama and visual arts, taking place in community settings or as extracurricular activities in mainstream schools. Therapies such as art, drama and music were excluded from the review. RESULTS: Following rigorous application of inclusion and exclusion criteria, 20 papers were included in the review: six quantitative, eight qualitative and six mixed-method approaches. The interventions used in the studies were diverse and the research was heterogeneous, therefore overall synthesis of the results was inappropriate. The review is therefore organised into the following headings: sexual health, obesity, mental health and emotional well-being. Despite the methodological weakness and limitations of the majority of the studies there were some consistencies in their findings. It was found that participating in creative activities can have a positive effect on behavioural changes, self-confidence, self-esteem, levels of knowledge and physical activity. CONCLUSIONS: Although the research evidence is generally weak there is some evidence that using creative activities as part of a health-promoting strategy may be a useful method of increasing knowledge and positive behaviours in children and young people.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google