Loading...
Acta medica academica20120101Vol.41issue(1)

リュブリャナの医学部でコミュニケーションを教える

,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

早期の臨床曝露は、医学生が学習と将来の医療行為に対する適切な態度を開発し、コミュニケーションスキルを向上させる機会を与えるのに役立ちます。Ljubljanaの医学部での新しいカリキュラムは、被験者コミュニケーションを通じて初年度の医学生(ECE)を導入しました。カリキュラムコミュニケーションの目的と内容を提示し、カリキュラムの将来の発展のための経験、学生のフィードバック、ジレンマ、アイデアを提示します。この主題の導入の決定は、医師の重要な能力、文献のレビュー、および以前のプログラムには適切な対人コミュニケーションに必要な知識と経験が欠けているという事実の経験的認識に関する調査の結果に基づいています。私たちの教育の主な目標は、コミュニケーションのスキルと理解を向上させ、良い医師と患者の関係が治療を成功させるために不可欠であると仮定することです。カリキュラムは、理論的な部分(医学心理学からの講義)と実用的な部分(準備されたビネットを使用した小さなグループでのコミュニケーション、養護施設の住民とのインタビュー、1日の練習の添付中の一般開業医の観察)で構成されています。学生は、学習の初めにカリキュラムを非常に貴重であると評価しました。彼らが患者と接触し、医師の役割を経験したプログラムの実際的な部分は、高く評価されました。ECEは、医学生がコミュニケーションスキルを向上させるのに役立ち、患者とのやり取りに自信を持って相互作用し、将来の専門家キャリアのための適切な個人的な態度を開発します。

早期の臨床曝露は、医学生が学習と将来の医療行為に対する適切な態度を開発し、コミュニケーションスキルを向上させる機会を与えるのに役立ちます。Ljubljanaの医学部での新しいカリキュラムは、被験者コミュニケーションを通じて初年度の医学生(ECE)を導入しました。カリキュラムコミュニケーションの目的と内容を提示し、カリキュラムの将来の発展のための経験、学生のフィードバック、ジレンマ、アイデアを提示します。この主題の導入の決定は、医師の重要な能力、文献のレビュー、および以前のプログラムには適切な対人コミュニケーションに必要な知識と経験が欠けているという事実の経験的認識に関する調査の結果に基づいています。私たちの教育の主な目標は、コミュニケーションのスキルと理解を向上させ、良い医師と患者の関係が治療を成功させるために不可欠であると仮定することです。カリキュラムは、理論的な部分(医学心理学からの講義)と実用的な部分(準備されたビネットを使用した小さなグループでのコミュニケーション、養護施設の住民とのインタビュー、1日の練習の添付中の一般開業医の観察)で構成されています。学生は、学習の初めにカリキュラムを非常に貴重であると評価しました。彼らが患者と接触し、医師の役割を経験したプログラムの実際的な部分は、高く評価されました。ECEは、医学生がコミュニケーションスキルを向上させるのに役立ち、患者とのやり取りに自信を持って相互作用し、将来の専門家キャリアのための適切な個人的な態度を開発します。

Early clinical exposure helps medical students to develop appropriate attitudes towards their learning and future medical practice and give them an opportunity for improving communication skills. New curriculum at the Medical faculty of Ljubljana introduced early clinical exposure (ECE) for the first year medical students through the subject Communication. We present the aims and the content of the curriculum Communication and present our experience, students feedback, dilemmas and ideas for the future development of the curriculum. Decision for the introduction of this subject is based on the result of survey about the key competences of doctors, review of the literature and empirical recognition of the fact that previous programme lacked the necessary knowledge and experience for good interpersonal communication. The main goals of our teaching are in improving communication skills and understanding and assuming that good doctor-patients relationship is crucial for the successful treatment. The curriculum consists of theoretical part (lectures from medical psychology) and practical part (communication in a small group using prepared vignettes, interview with nursing home residents and observation of general practitioners work during their 1-day practice attachment). Students evaluated the curriculum as very valuable at the beginning of their learning. The practical part of the programme, in which they had contact with patients and experienced the role of a physician, better, was highly appreciated. ECE help medical students improve their communication skills, they interact with more confidence in interaction with patients and develop appropriate personal attitudes for their future professional carrier.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google