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PloS one20130101Vol.8issue(1)

窓エリアと開発駆動都市景観における鳥の衝突の空間的変動

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

窓との衝突は、都市の景観における鳥に対する人間に関連する重要な脅威です。しかし、衝突の近接したドライバーはよく理解されておらず、都市環境での死亡率の空間的変動を調査した研究はありません。私たちは、建物の死亡者数は窓領域と生息地の特徴によって異なると仮定しました。2010年には、米国イリノイ州北西部の都市景観にある20の建物で、鳥ウィンドウの衝突(BWCS)を記録し、鳥コミュニティ構造を特徴づけました。各建物と季節について、私たちは、相対的な豊かさ、豊かさ、多様性を推定するために、死体と9つのポイントカウント調査のための21の毎日の調査を実施しました。私たちのサンプリング設計は、実験的に推定された枝肉の持続時間と検出確率によって通知されました。生息地の特徴がコミュニティ構造にどのように影響し、窓領域によって死亡率がどのように影響を受けたか、およびコミュニティ構造と相関する要因を評価するために、線形および一般化された線形混合モデルを使用しました。最もサポートされているモデルは、すべてのコミュニティインデックスで一貫しており、季節、開発、植生ロットまでの距離の影響が含まれていました。BWCは、ウィンドウエリアに積極的に関連し、開発に否定的に関連していました。建物で記録された16/72(22%)種(合計34の死体)の死亡率を記録しましたが、BWCは成人よりも少年の方が大きかった。BWCの最もサポートされているモデルに基づいて、研究ビルでの年間予測死亡者数の中央値は3(範囲= 0-52)でした。これらの結果は、建物内の環境リソースと窓エリアのパッチに分配されたレベルが、都市部内および都市部のBWCの空間的変動を生み出すことを示唆しています。現在の死亡率の推定は、空間的変動にほとんど重点を置いておらず、問題の基本的な理解を排除します。保全の取り組みに焦点を当てるために、鳥の衝突に影響を与える構造的および環境的要因に関する知識を使用して、より広い景観の死亡者を予測する方法を説明します。

窓との衝突は、都市の景観における鳥に対する人間に関連する重要な脅威です。しかし、衝突の近接したドライバーはよく理解されておらず、都市環境での死亡率の空間的変動を調査した研究はありません。私たちは、建物の死亡者数は窓領域と生息地の特徴によって異なると仮定しました。2010年には、米国イリノイ州北西部の都市景観にある20の建物で、鳥ウィンドウの衝突(BWCS)を記録し、鳥コミュニティ構造を特徴づけました。各建物と季節について、私たちは、相対的な豊かさ、豊かさ、多様性を推定するために、死体と9つのポイントカウント調査のための21の毎日の調査を実施しました。私たちのサンプリング設計は、実験的に推定された枝肉の持続時間と検出確率によって通知されました。生息地の特徴がコミュニティ構造にどのように影響し、窓領域によって死亡率がどのように影響を受けたか、およびコミュニティ構造と相関する要因を評価するために、線形および一般化された線形混合モデルを使用しました。最もサポートされているモデルは、すべてのコミュニティインデックスで一貫しており、季節、開発、植生ロットまでの距離の影響が含まれていました。BWCは、ウィンドウエリアに積極的に関連し、開発に否定的に関連していました。建物で記録された16/72(22%)種(合計34の死体)の死亡率を記録しましたが、BWCは成人よりも少年の方が大きかった。BWCの最もサポートされているモデルに基づいて、研究ビルでの年間予測死亡者数の中央値は3(範囲= 0-52)でした。これらの結果は、建物内の環境リソースと窓エリアのパッチに分配されたレベルが、都市部内および都市部のBWCの空間的変動を生み出すことを示唆しています。現在の死亡率の推定は、空間的変動にほとんど重点を置いておらず、問題の基本的な理解を排除します。保全の取り組みに焦点を当てるために、鳥の衝突に影響を与える構造的および環境的要因に関する知識を使用して、より広い景観の死亡者を予測する方法を説明します。

Collisions with windows are an important human-related threat to birds in urban landscapes. However, the proximate drivers of collisions are not well understood, and no study has examined spatial variation in mortality in an urban setting. We hypothesized that the number of fatalities at buildings varies with window area and habitat features that influence avian community structure. In 2010 we documented bird-window collisions (BWCs) and characterized avian community structure at 20 buildings in an urban landscape in northwestern Illinois, USA. For each building and season, we conducted 21 daily surveys for carcasses and nine point count surveys to estimate relative abundance, richness, and diversity. Our sampling design was informed by experimentally estimated carcass persistence times and detection probabilities. We used linear and generalized linear mixed models to evaluate how habitat features influenced community structure and how mortality was affected by window area and factors that correlated with community structure. The most-supported model was consistent for all community indices and included effects of season, development, and distance to vegetated lots. BWCs were related positively to window area and negatively to development. We documented mortalities for 16/72 (22%) species (34 total carcasses) recorded at buildings, and BWCs were greater for juveniles than adults. Based on the most-supported model of BWCs, the median number of annual predicted fatalities at study buildings was 3 (range = 0-52). These results suggest that patchily distributed environmental resources and levels of window area in buildings create spatial variation in BWCs within and among urban areas. Current mortality estimates place little emphasis on spatial variation, which precludes a fundamental understanding of the issue. To focus conservation efforts, we illustrate how knowledge of the structural and environmental factors that influence bird-window collisions can be used to predict fatalities in the broader landscape.

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