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Journal of the experimental analysis of behavior2013Jan01Vol.99issue(1)

一時的な割引の一般的なモデルに向けて

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

一時的な割引の心理的モデルは、衝動性などの多くの一般的な行動パターンが古典的なモデルで説明できないという単純な事実のために、古典的な経済理論に成功しています。ただし、割引の現在の支配的な双曲線モデル自体がますます緊張しています。さまざまな影響を標準的な双曲線モデルに組み込む手段なしで割引率を変更する多くの要因が生じています。さらに、双曲線の割引に依存しないように見える理論的構成を提案する異なる文献が出現しています。双曲線割引は、割引の非常に有用な定量的尺度を提供しますが、それは異系の好みを生成する認知プロセスの記述的な心理モデルとして失敗すると主張します。代わりに、認知神経科学からの最近の貢献は、時間割引の一般的なモデルを開発するための道を示すことを提案します。新しいデータは、神経科学に基づく理論が、時間の好みに関する多様な経験的データを統合し、時間の好みに衝突する一見異なる理論モデルを統合できる手段を示唆しています。

一時的な割引の心理的モデルは、衝動性などの多くの一般的な行動パターンが古典的なモデルで説明できないという単純な事実のために、古典的な経済理論に成功しています。ただし、割引の現在の支配的な双曲線モデル自体がますます緊張しています。さまざまな影響を標準的な双曲線モデルに組み込む手段なしで割引率を変更する多くの要因が生じています。さらに、双曲線の割引に依存しないように見える理論的構成を提案する異なる文献が出現しています。双曲線割引は、割引の非常に有用な定量的尺度を提供しますが、それは異系の好みを生成する認知プロセスの記述的な心理モデルとして失敗すると主張します。代わりに、認知神経科学からの最近の貢献は、時間割引の一般的なモデルを開発するための道を示すことを提案します。新しいデータは、神経科学に基づく理論が、時間の好みに関する多様な経験的データを統合し、時間の好みに衝突する一見異なる理論モデルを統合できる手段を示唆しています。

Psychological models of temporal discounting have now successfully displaced classical economic theory due to the simple fact that many common behavior patterns, such as impulsivity, were unexplainable with classic models. However, the now dominant hyperbolic model of discounting is itself becoming increasingly strained. Numerous factors have arisen that alter discount rates with no means to incorporate the different influences into standard hyperbolic models. Furthermore, disparate literatures are emerging that propose theoretical constructs that are seemingly independent of hyperbolic discounting. We argue that, although hyperbolic discounting provides an eminently useful quantitative measure of discounting, it fails as a descriptive psychological model of the cognitive processes that produce intertemporal preferences. Instead, we propose that recent contributions from cognitive neuroscience indicate a path for developing a general model of time discounting. New data suggest a means by which neuroscience-based theory may both integrate the diverse empirical data on time preferences and merge seemingly disparate theoretical models that impinge on time preferences.

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