Loading...
Academic medicine : journal of the Association of American Medical Colleges2013Mar01Vol.88issue(3)

コミュニティリーダーインスティテュート:健康研究のコミュニティリーダーを訓練するための革新的なプログラム

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Evaluation Study
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

健康に対処し、コミュニティの健康格差を改善するという新たなベストプラクティスは、学術保健センター(AHC)が、研究、サービス、プログラムの平等なパートナーとして地域の学校、プライマリケア慣行、およびコミュニティの支持者に従事することを保証することです。文献は、アカデミックコミュニティのコラボレーションが公平、信頼、尊敬に基づいていることを保証することの重要性と、学術的な目標を達成するための能力(時間とリソース)と共有文化(言語、スキル、および応用知識)があることを文書化しています。- コミュニティ研究パートナーシップ。また、アカデミックコミュニティのコラボレーションにより、ターゲットコミュニティとAHCの両方で具体的で測定可能な目標と結果が生じることも不可欠です。現在、コミュニティの健康パートナーシップ、特にトレーニングプログラムにベストプラクティスを実施するためのモデルは限られています。この記事は、学術を強化するために設計された6週間の革新的なリーダーシップ開発トレーニングプログラムであるCommunity Leaders Institute(CLI)の目標と成果をまとめたものです。コミュニティの研究、コミュニティリーダーとAHC研究者の関心を統合し、コミュニティ内の研究能力と能力を構築します。2年間の結果データに基づいて、CLIは、コミュニティやAHCの優先事項に沿ったアカデミックコミュニティパートナーシップを促進しながら、トレーナースコラーとして教員を雇用するという意図された目標を達成しています。CLIが使用するトレーニングと共同研究のパラダイムは、CLIの卒業生が現在AHCステアリング、生命倫理、およびその他の委員会に勤務しているため、AHCコミュニティのエンゲージメントと統合の取り組みを加速するのに役立ちました。

健康に対処し、コミュニティの健康格差を改善するという新たなベストプラクティスは、学術保健センター(AHC)が、研究、サービス、プログラムの平等なパートナーとして地域の学校、プライマリケア慣行、およびコミュニティの支持者に従事することを保証することです。文献は、アカデミックコミュニティのコラボレーションが公平、信頼、尊敬に基づいていることを保証することの重要性と、学術的な目標を達成するための能力(時間とリソース)と共有文化(言語、スキル、および応用知識)があることを文書化しています。- コミュニティ研究パートナーシップ。また、アカデミックコミュニティのコラボレーションにより、ターゲットコミュニティとAHCの両方で具体的で測定可能な目標と結果が生じることも不可欠です。現在、コミュニティの健康パートナーシップ、特にトレーニングプログラムにベストプラクティスを実施するためのモデルは限られています。この記事は、学術を強化するために設計された6週間の革新的なリーダーシップ開発トレーニングプログラムであるCommunity Leaders Institute(CLI)の目標と成果をまとめたものです。コミュニティの研究、コミュニティリーダーとAHC研究者の関心を統合し、コミュニティ内の研究能力と能力を構築します。2年間の結果データに基づいて、CLIは、コミュニティやAHCの優先事項に沿ったアカデミックコミュニティパートナーシップを促進しながら、トレーナースコラーとして教員を雇用するという意図された目標を達成しています。CLIが使用するトレーニングと共同研究のパラダイムは、CLIの卒業生が現在AHCステアリング、生命倫理、およびその他の委員会に勤務しているため、AHCコミュニティのエンゲージメントと統合の取り組みを加速するのに役立ちました。

An emerging best practice of addressing health and improving health disparities in communities is ensuring that academic health centers (AHCs) are engaged with area schools, primary care practices, and community advocates as equal partners in research, services, and programs. The literature documents the importance of ensuring that academic-community collaboration is based on equity, trust, and respect and that there is capacity (time and resources) and a shared culture (language, skills, and applied knowledge) for accomplishing mutual goals in academic-community research partnerships. It is also essential that an academic-community collaboration result in tangible and measurable goals and outcomes for both the target community and the AHC. Currently, the models for implementing best practices in community health partnerships, especially training programs, are limited.This article summarizes the goals and outcomes for the Community Leaders Institute (CLI), a six-week innovative leadership development training program designed to enhance academic-community research, integrate the interests of community leaders and AHC researchers, and build research capacity and competencies within the community. On the basis of two years of outcome data, the CLI is achieving its intended goals of engaging faculty as trainer-scholars while promoting academic-community partnerships that align with community and AHC priorities. The training and collaborative research paradigm used by the CLI has served to accelerate AHC-community engagement and integration efforts, as CLI graduates are now serving on AHC steering, bioethics, and other committees.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google