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Rehabilitation nursing : the official journal of the Association of Rehabilitation Nurses20130101Vol.38issue(1)

高齢者のCOPDの自己管理のための自己規制の使用の研究は、エビデンスに基づいた患者教育計画を通知します

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:慢性閉塞性肺疾患(COPD)の人は、多くの場合、COPDの悪化が悪化するため、頻繁に入院と救急部門の訪問を受けています。悪化を認識することは困難です。患者は、日々のCOPD症状の変動と悪化症状を区別する必要があります。自己調節理論(Bandura、1999)は、症状の認識、解釈、および反応を理解するのに役立ちます。この記事では、COPDを搭載した28人の高齢者による自己規制使用に関する定性的研究(Brandt、2005)が要約されています。 方法:28のコミュニティに住む高齢者がインタビューされました。データは、解釈記述方法を使用して分析されました。 結果と議論:情報提供者は、さまざまな程度で自己調節行動を使用しました。ほとんどは主に呼吸に参加し、通常の息切れの程度を比較し、息切れが悪化した場合に日常の自己管理慣行を強化しました。 臨床的関連性:リハビリテーション看護師が使用するための理論およびエビデンスに基づいたCOPD教育計画が提示され、悪化の認識への注意が含まれています。

目的:慢性閉塞性肺疾患(COPD)の人は、多くの場合、COPDの悪化が悪化するため、頻繁に入院と救急部門の訪問を受けています。悪化を認識することは困難です。患者は、日々のCOPD症状の変動と悪化症状を区別する必要があります。自己調節理論(Bandura、1999)は、症状の認識、解釈、および反応を理解するのに役立ちます。この記事では、COPDを搭載した28人の高齢者による自己規制使用に関する定性的研究(Brandt、2005)が要約されています。 方法:28のコミュニティに住む高齢者がインタビューされました。データは、解釈記述方法を使用して分析されました。 結果と議論:情報提供者は、さまざまな程度で自己調節行動を使用しました。ほとんどは主に呼吸に参加し、通常の息切れの程度を比較し、息切れが悪化した場合に日常の自己管理慣行を強化しました。 臨床的関連性:リハビリテーション看護師が使用するための理論およびエビデンスに基づいたCOPD教育計画が提示され、悪化の認識への注意が含まれています。

PURPOSE: People with chronic obstructive pulmonary disease (COPD) have frequent hospitalizations and emergency department visits, often due to COPD exacerbations which worsen disease status. Recognizing exacerbations is challenging; patients must distinguish between day-to-day COPD symptom variations and exacerbation symptoms. Self-regulation theory (Bandura, 1999) is useful for understanding symptom recognition, interpretation, and response. In this article a qualitative study of self-regulation use by 28 older adults with COPD (Brandt, 2005) is summarized. METHODS: Twenty-eight community-dwelling older adults were interviewed. Data were analyzed using the interpretive description method. RESULTS AND DISCUSSION: Informants used self-regulation behaviors in varying degrees. Most attended primarily to their breathing, comparing their usual degree of breathlessness and intensifying their everyday self-management practices if breathlessness worsened. CLINICAL RELEVANCE: A theory- and evidence-based COPD teaching plan for use by rehabilitation nurses is presented that includes attention to exacerbation recognition.

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