Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Journal of health communication20130101Vol.18issue(6)

頭のない、空腹で、不健康:オンラインニュースで描かれている肥満の人のビデオコンテンツ分析

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

ニュースメディアは、社会的および健康問題に対する国民の認識に大きな影響を与えます。この研究では、肥満に関するオンラインニュースレポートで肥満者の描写を調べるためにビデオコンテンツ分析を実施しました。著者は、これらのビデオで、5つの主要なニュースWebサイトから肥満(n = 371)に関するオンラインニュースビデオ(n = 371)をダウンロードし、肥満と非肥満の大人と若者の視覚的描写を体系的にコーディングしました。著者らは、太りすぎ/肥満成人の65%と過体重/肥満の若者の77%が、オンラインニュースビデオでカバーされている複数の肥満関連のトピックにわたって否定的で非難する方法で描かれていることを発見しました。特に、過体重/肥満の個人は、非オーバーウェイトの個人が頭のないものとして描かれる可能性が有意に高く、孤立した体の部分に驚くほど重点を置いて、過剰な体重の卑劣なリアビューから、不健康な食品を食べ、座りがちな行動に携わる、そして婚約し、不適切にふさわしい服を着ています。非オーバーウェイトの個人は、積極的に描かれる可能性が有意に高かった。結論として、肥満の子供と大人は肥満に関するオンラインニュースビデオでしばしば非難されます。これらの発見は、肥満と肥満の人に対する公的な認識に重要な意味を持ち、否定的な社会的体重バイアスを強化する可能性があります。

ニュースメディアは、社会的および健康問題に対する国民の認識に大きな影響を与えます。この研究では、肥満に関するオンラインニュースレポートで肥満者の描写を調べるためにビデオコンテンツ分析を実施しました。著者は、これらのビデオで、5つの主要なニュースWebサイトから肥満(n = 371)に関するオンラインニュースビデオ(n = 371)をダウンロードし、肥満と非肥満の大人と若者の視覚的描写を体系的にコーディングしました。著者らは、太りすぎ/肥満成人の65%と過体重/肥満の若者の77%が、オンラインニュースビデオでカバーされている複数の肥満関連のトピックにわたって否定的で非難する方法で描かれていることを発見しました。特に、過体重/肥満の個人は、非オーバーウェイトの個人が頭のないものとして描かれる可能性が有意に高く、孤立した体の部分に驚くほど重点を置いて、過剰な体重の卑劣なリアビューから、不健康な食品を食べ、座りがちな行動に携わる、そして婚約し、不適切にふさわしい服を着ています。非オーバーウェイトの個人は、積極的に描かれる可能性が有意に高かった。結論として、肥満の子供と大人は肥満に関するオンラインニュースビデオでしばしば非難されます。これらの発見は、肥満と肥満の人に対する公的な認識に重要な意味を持ち、否定的な社会的体重バイアスを強化する可能性があります。

The news media has substantial influence on public perceptions of social and health issues. This study conducted a video content analysis to examine portrayals of obese persons in online news reports about obesity. The authors downloaded online news videos about obesity (N = 371) from 5 major news websites and systematically coded visual portrayals of obese and nonobese adults and youth in these videos. The authors found that 65% of overweight/obese adults and 77% of overweight/obese youth were portrayed in a negative, stigmatizing manner across multiple obesity-related topics covered in online news videos. In particular, overweight/obese individuals were significantly more likely than were nonoverweight individuals to be portrayed as headless, with an unflattering emphasis on isolated body parts, from an unflattering rear view of their excess weight, eating unhealthy foods, engaging in sedentary behavior, and dressed in inappropriately fitting clothing. Nonoverweight individuals were significantly more likely to be portrayed positively. In conclusion, obese children and adults are frequently stigmatized in online news videos about obesity. These findings have important implications for public perceptions of obesity and obese persons and may reinforce negative societal weight bias.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google