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Psychological bulletin2013Mar01Vol.139issue(2)

物事は本質的にランク付けされ、ひどいもの:道徳的嫌悪のレビューと統合

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Review
概要
Abstract

不快な食べ物、不潔なトイレ、血まみれの傷のように、道徳的な違反はしばしば「嫌な」と言われています。この言語的類似性は、道徳的な嫌悪感と、毒性と疾患に関連するより初歩的な嫌悪感のある形態の間には関係があることを示唆しています。しかし、批評家は、そのような言及は純粋に比phor的であるか、道徳的な嫌悪感はより基本的な嫌悪感を思い出させる罪に限定されるかもしれないと主張した。ここでは、道徳的な違反は、異常な性的行動や純粋な規範の違反などの身体的嫌悪刺激を参照していなくても、本当に嫌悪感を呼び起こすという証拠をレビューします。暗黙的な尺度、明示的な自己報告、および顔面行動によって評価されるように、口頭または視覚的に提示された道徳的な違反と、社会的取引として提示されたものは、確実に嫌悪感を引き出します。物理的な嫌悪感を誘発することは、実験的に実験的にレンダリングされ、道徳的な判断がより深刻になり、物理的なクレンジングは、クレンジングのオブジェクトに応じて、より寛容またはより厳しいものになります。最後に、身体的刺激に対する嫌悪感を経験する傾向の個人差は、道徳的判断の変動と道徳的に関連する社会政治的態度に関連しています。総合すると、これらの発見は、道徳的な違反が実際に嫌悪感を引き出すことができるという結論を支持するために収束し、道徳的認知が原始的な拒絶反応に引き寄せられる可能性があることを示唆しています。私たちは多くの顕著な問題を強調し、道徳的な嫌悪感の3つのモデルを説明することで締めくくります。それぞれは、道徳的と肉体的な嫌悪感の関係を説明することを目指しています。

不快な食べ物、不潔なトイレ、血まみれの傷のように、道徳的な違反はしばしば「嫌な」と言われています。この言語的類似性は、道徳的な嫌悪感と、毒性と疾患に関連するより初歩的な嫌悪感のある形態の間には関係があることを示唆しています。しかし、批評家は、そのような言及は純粋に比phor的であるか、道徳的な嫌悪感はより基本的な嫌悪感を思い出させる罪に限定されるかもしれないと主張した。ここでは、道徳的な違反は、異常な性的行動や純粋な規範の違反などの身体的嫌悪刺激を参照していなくても、本当に嫌悪感を呼び起こすという証拠をレビューします。暗黙的な尺度、明示的な自己報告、および顔面行動によって評価されるように、口頭または視覚的に提示された道徳的な違反と、社会的取引として提示されたものは、確実に嫌悪感を引き出します。物理的な嫌悪感を誘発することは、実験的に実験的にレンダリングされ、道徳的な判断がより深刻になり、物理的なクレンジングは、クレンジングのオブジェクトに応じて、より寛容またはより厳しいものになります。最後に、身体的刺激に対する嫌悪感を経験する傾向の個人差は、道徳的判断の変動と道徳的に関連する社会政治的態度に関連しています。総合すると、これらの発見は、道徳的な違反が実際に嫌悪感を引き出すことができるという結論を支持するために収束し、道徳的認知が原始的な拒絶反応に引き寄せられる可能性があることを示唆しています。私たちは多くの顕著な問題を強調し、道徳的な嫌悪感の3つのモデルを説明することで締めくくります。それぞれは、道徳的と肉体的な嫌悪感の関係を説明することを目指しています。

Much like unpalatable foods, filthy restrooms, and bloody wounds, moral transgressions are often described as "disgusting." This linguistic similarity suggests that there is a link between moral disgust and more rudimentary forms of disgust associated with toxicity and disease. Critics have argued, however, that such references are purely metaphorical, or that moral disgust may be limited to transgressions that remind us of more basic disgust stimuli. Here we review the evidence that moral transgressions do genuinely evoke disgust, even when they do not reference physical disgust stimuli such as unusual sexual behaviors or the violation of purity norms. Moral transgressions presented verbally or visually and those presented as social transactions reliably elicit disgust, as assessed by implicit measures, explicit self-report, and facial behavior. Evoking physical disgust experimentally renders moral judgments more severe, and physical cleansing renders them more permissive or more stringent, depending on the object of the cleansing. Last, individual differences in the tendency to experience disgust toward physical stimuli are associated with variation in moral judgments and morally relevant sociopolitical attitudes. Taken together, these findings converge to support the conclusion that moral transgressions can in fact elicit disgust, suggesting that moral cognition may draw upon a primitive rejection response. We highlight a number of outstanding issues and conclude by describing 3 models of moral disgust, each of which aims to provide an account of the relationship between moral and physical disgust.

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