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Child: care, health and development2014Mar01Vol.40issue(2)

Rasch分析を使用した評価後の子供の挑戦的な行動スケールの更新

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Validation Study
概要
Abstract

背景:子供の挑戦的な行動スケール(CCB)は、子供の挑戦的な行動の母親の評価を測定するように設計されました。CCBSは当初、発達障害のある学齢期の子供の母親向けに開発され、以前は古典的なテスト理論技術を使用して優れた心理測定特性を持っていることが示されています。この研究の目的は、Rasch分析を使用して、応答形式、アイテムの適合、次元、ターゲティングなど、スケールのすべての側面を完全に評価することでした。 方法:サンプルは、障害のある学齢期の子供(5〜18歳)の152人の母親で構成されていました。母親は、障害のある家族を支援する非営利組織を通じて、ウェブサイトやメールアウトニュースレターを介して採用されました。回答者は、CCBの11項目を含む調査を完了しました。RUMM2030パッケージを使用して、これらの応答についてRasch分析が実施されました。 結果:CCBのRasch分析により、11項目のうち9項目の深刻なしきい値障害が明らかになり、スケールに使用される5点応答形式の問題が示唆されました。その後、応答形式のニュートラル中間点を削除して、4ポイントスケールを作成しました。高レベルの局所依存性が2つのアイテムのペア間で検出され、2つのアイテム(アイテム7とアイテム1)が削除されました。スケールの最終9項目バージョン(CCBSバージョン2)は、無次元であり、適切にターゲットを絞っており、Raschモデルに適しており、強力な内部一貫性を示しました。 結論:Raschモデルに適合するには、CCBSスケールに2つの変更を加える必要がありました。4ポイントの応答形式を備えた結果の9項目スケールは、優れた心理測定特性を示し、その内部の妥当性をサポートしました。

背景:子供の挑戦的な行動スケール(CCB)は、子供の挑戦的な行動の母親の評価を測定するように設計されました。CCBSは当初、発達障害のある学齢期の子供の母親向けに開発され、以前は古典的なテスト理論技術を使用して優れた心理測定特性を持っていることが示されています。この研究の目的は、Rasch分析を使用して、応答形式、アイテムの適合、次元、ターゲティングなど、スケールのすべての側面を完全に評価することでした。 方法:サンプルは、障害のある学齢期の子供(5〜18歳)の152人の母親で構成されていました。母親は、障害のある家族を支援する非営利組織を通じて、ウェブサイトやメールアウトニュースレターを介して採用されました。回答者は、CCBの11項目を含む調査を完了しました。RUMM2030パッケージを使用して、これらの応答についてRasch分析が実施されました。 結果:CCBのRasch分析により、11項目のうち9項目の深刻なしきい値障害が明らかになり、スケールに使用される5点応答形式の問題が示唆されました。その後、応答形式のニュートラル中間点を削除して、4ポイントスケールを作成しました。高レベルの局所依存性が2つのアイテムのペア間で検出され、2つのアイテム(アイテム7とアイテム1)が削除されました。スケールの最終9項目バージョン(CCBSバージョン2)は、無次元であり、適切にターゲットを絞っており、Raschモデルに適しており、強力な内部一貫性を示しました。 結論:Raschモデルに適合するには、CCBSスケールに2つの変更を加える必要がありました。4ポイントの応答形式を備えた結果の9項目スケールは、優れた心理測定特性を示し、その内部の妥当性をサポートしました。

BACKGROUND: The Child's Challenging Behaviour Scale (CCBS) was designed to measure a mother's rating of her child's challenging behaviours. The CCBS was initially developed for mothers of school-aged children with developmental disability and has previously been shown to have good psychometric properties using classical test theory techniques. The aim of this study was to use Rasch analysis to fully evaluate all aspects of the scale, including response format, item fit, dimensionality and targeting. METHODS: The sample consisted of 152 mothers of a school-aged child (aged 5-18 years) with a disability. Mothers were recruited via websites and mail-out newsletters through not-for-profit organizations that supported families with disabilities. Respondents completed a survey which included the 11 items of the CCBS. Rasch analysis was conducted on these responses using the RUMM2030 package. RESULTS: Rasch analysis of the CCBS revealed serious threshold disordering for nine of the 11 items, suggesting problems with the 5-point response format used for the scale. The neutral midpoint of the response format was subsequently removed to create a 4-point scale. High levels of local dependency were detected among two pairs of items, resulting in the removal of two items (item 7 and item 1). The final nine-item version of the scale (CCBS Version 2) was unidimensional, well targeted, showed good fit to the Rasch model, and strong internal consistency. CONCLUSIONS: To achieve fit to the Rasch model it was necessary to make two modifications to the CCBS scale. The resulting nine-item scale with a 4-point response format showed excellent psychometric properties, supporting its internal validity.

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