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Journal of homosexuality20130101Vol.60issue(4)

本当のロバート・ネヴィルをどうぞ、出てきますか?リチャード・マシソンの私の伝説における吸血鬼、奇妙な怪物の倫理、そして資本主義?

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文献タイプ:
  • Biography
  • Historical Article
  • Journal Article
概要
Abstract

この記事では、リチャード・マシソン(1954年)のヴァンパイア・ノヴェラ、私は伝説であり、主人公のロバート・ネヴィル、その怪物の奇妙なセクシュアリティのトラウマ的認識(男性の浸透性の表現性のないもの)をエンコードしていると主張しています。ネヴィルのアンデッドの隣人であるベン・コートマンとの識別と欲求は、3つの異なる登録簿を通じて象徴的に成文化されています。吸血鬼の慣習とコードへのテキスト間の言及、奇妙なサブカルチャーの記号論、およびその倍増の構造がネヴィルをクィア・ヴァンパイアに結び付けます。ネヴィルは、ラカニアの現実のレベルでのみ表現できる彼の言いようのない奇妙な欲求に遭遇することを避けますが、彼は彼が出てくるためのコートマンの強迫観念の勧めにまだ立ち向かわなければなりません。ミュータントの吸血鬼の目を通して自分自身を見ることによって、彼が自分の怪物で彼の異常を象徴的に成文化するときにのみ、ネヴィルは自己と他の人間とミュータントの人間吸血鬼の間の倫理的関係を再構成することができます。しかし、進歩的なマシソンの小説は少数派の性的権利の擁護にありますが、それは依然として、クィアの主観性との資本主義の問題のある関係を見えないものにしています。資本主義は社会分野のあらゆる側面を過大評価し、ネヴィルの日常生活を余剰の楽しみに可能にしますが、資本主義における基本的な敵対主義(階級闘争)はアイデンティティ政治の主張によって不明瞭になります。

この記事では、リチャード・マシソン(1954年)のヴァンパイア・ノヴェラ、私は伝説であり、主人公のロバート・ネヴィル、その怪物の奇妙なセクシュアリティのトラウマ的認識(男性の浸透性の表現性のないもの)をエンコードしていると主張しています。ネヴィルのアンデッドの隣人であるベン・コートマンとの識別と欲求は、3つの異なる登録簿を通じて象徴的に成文化されています。吸血鬼の慣習とコードへのテキスト間の言及、奇妙なサブカルチャーの記号論、およびその倍増の構造がネヴィルをクィア・ヴァンパイアに結び付けます。ネヴィルは、ラカニアの現実のレベルでのみ表現できる彼の言いようのない奇妙な欲求に遭遇することを避けますが、彼は彼が出てくるためのコートマンの強迫観念の勧めにまだ立ち向かわなければなりません。ミュータントの吸血鬼の目を通して自分自身を見ることによって、彼が自分の怪物で彼の異常を象徴的に成文化するときにのみ、ネヴィルは自己と他の人間とミュータントの人間吸血鬼の間の倫理的関係を再構成することができます。しかし、進歩的なマシソンの小説は少数派の性的権利の擁護にありますが、それは依然として、クィアの主観性との資本主義の問題のある関係を見えないものにしています。資本主義は社会分野のあらゆる側面を過大評価し、ネヴィルの日常生活を余剰の楽しみに可能にしますが、資本主義における基本的な敵対主義(階級闘争)はアイデンティティ政治の主張によって不明瞭になります。

In this article, I argue that Richard Matheson's (1954) vampire novella, I Am Legend, encodes the protagonist's, Robert Neville, traumatic recognition of his queer sexuality in its monstrosity (the unspeakability of male penetrability). Neville's identification with and desire for his undead neighbor, Ben Cortman, are symbolically codified through three different registers: intertextual references to vampiric conventions and codes, the semiotics of queer subculture, and a structure of doubling that links Neville to the queer vampire. Although Neville avoids encountering his unspeakable queer desire, which could be represented only at the level of the Lacanian Real, he must still confront Cortman's obsessive exhortations for him to come out. Only when he symbolically codifies his abnormality in its own monstrosity, by viewing himself through mutant vampires' eyes, can Neville reconfigure the ethical relationship between self and other, humans and mutant humans-vampires. However progressive Matheson's novella is in its advocacy of minority sexual rights, it still renders capitalism's problematic relationship with queer subjectivity invisible. Although capitalism overdetermines every aspect of the social field and makes Neville's daily life possible in its surplus enjoyment, the fundamental antagonism (class struggle) in capitalism is obscured by the assertion of identity politics.

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