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The Journal of emergency medicine2013Nov01Vol.45issue(5)

チームの有効性に対する患者の認識と救急部門でのケアの経験との関係

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:ペースの速い救急部門(ED)の設定では、効果的なチームワークが重要です。チームワークの文献のほとんどは、患者の視点ではなく、チームワークのプロバイダーの視点に取り組んでいます。 目的:患者のチームワークに対する認識とEDでのケアの経験との関係を調べます。 方法:2011年の秋にPennsylvania University EDで見られる成人患者の横断調査研究を実施しました。患者は、チームの全体的な満足度、疼痛管理、信頼、および治療コンプライアンスの可能性(結果)とチームの有効性の4つの要素(役割の明確さ、共有目標、関係、仕事の満足度)を依存して評価しました。患者のチームワークに対する認識と、社会人口学的要因を制御する多変量解析を使用した結果との関係を調べました。 結果:1010の調査を収集しました。患者はチームワークの個々のコンポーネントを平等に評価し、約70%の評価チームワークを「非常に高い」と評価しました。チームワークを評価したほとんどの患者は、チームワークを低く評価した患者の20%と比較して、プロバイダーに対する自信と信頼を高く評価しました(80-90%)。高いチームワークと低いチームワークの相対リスク比は、全体的な満足度のために4.1(95%信頼区間[CI] 2.8-5.9)、疼痛治療の満足度3.9(95%CI 2.7-5.8)、プロバイダーの信頼のための5.3(95%CI 3.6-7.8)、および1.9(95%CI 1.5-2.5)。 結論:治療の推奨事項を遵守する患者の満足度と意欲は、EDチームワークに対する患者の認識と非常に相関しています。

背景:ペースの速い救急部門(ED)の設定では、効果的なチームワークが重要です。チームワークの文献のほとんどは、患者の視点ではなく、チームワークのプロバイダーの視点に取り組んでいます。 目的:患者のチームワークに対する認識とEDでのケアの経験との関係を調べます。 方法:2011年の秋にPennsylvania University EDで見られる成人患者の横断調査研究を実施しました。患者は、チームの全体的な満足度、疼痛管理、信頼、および治療コンプライアンスの可能性(結果)とチームの有効性の4つの要素(役割の明確さ、共有目標、関係、仕事の満足度)を依存して評価しました。患者のチームワークに対する認識と、社会人口学的要因を制御する多変量解析を使用した結果との関係を調べました。 結果:1010の調査を収集しました。患者はチームワークの個々のコンポーネントを平等に評価し、約70%の評価チームワークを「非常に高い」と評価しました。チームワークを評価したほとんどの患者は、チームワークを低く評価した患者の20%と比較して、プロバイダーに対する自信と信頼を高く評価しました(80-90%)。高いチームワークと低いチームワークの相対リスク比は、全体的な満足度のために4.1(95%信頼区間[CI] 2.8-5.9)、疼痛治療の満足度3.9(95%CI 2.7-5.8)、プロバイダーの信頼のための5.3(95%CI 3.6-7.8)、および1.9(95%CI 1.5-2.5)。 結論:治療の推奨事項を遵守する患者の満足度と意欲は、EDチームワークに対する患者の認識と非常に相関しています。

BACKGROUND: Effective teamwork is important in the fast-paced Emergency Department (ED) setting. Most of the teamwork literature addresses the provider's perspective of teamwork rather than the patient's perspective. OBJECTIVE: Examine the relationship between patients' perceptions of teamwork and care experience in the ED. METHODS: We conducted a cross-sectional survey study of adult patients seen at the University of Pennsylvania ED during the fall of 2011. Patients rated overall satisfaction, pain management, trust, and confidence in the team and likelihood of treatment compliance (outcomes) and four components of team effectiveness (role clarity, shared goals, relationships, and job satisfaction) on a Likert scale. We examined the relationship between patients' perception of teamwork and the outcomes using multivariate analysis, controlling for sociodemographic factors. RESULTS: We collected 1010 surveys. Patients rated the individual components of teamwork equally, with about 70% rating teamwork as "Very High." Most patients who rated teamwork highly also rated their confidence and trust in their providers highly (80-90%) compared to 20% of those who rated teamwork lower. The relative risk ratios between high and low teamwork were 4.1 (95% confidence interval [CI] 2.8-5.9) for overall satisfaction, 3.9 (95% CI 2.7-5.8) for satisfaction with pain treatment, 5.3 (95% CI 3.6-7.8) for confidence in providers, and 1.9 (95% CI 1.5-2.5) for likelihood to follow-up treatment recommendations. CONCLUSIONS: Patient satisfaction and willingness to adhere to treatment recommendations are highly correlated with patients' perceptions of ED teamwork.

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