Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Psychological science2013May01Vol.24issue(5)

能力の欠如ではなく、より多くの選択:科学、技術、工学、数学におけるキャリアの選択における個人的および性別の違い

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

数学と口頭の能力の性差のパターンは、男性と比較して、科学、技術、工学、数学(STEM)および非ステム分野の両方で、より幅広いキャリアを持つ女性がキャリアを持つ可能性があります。現在の研究では、12年生で数学が高く、口頭での能力が高い個人が、高い数学と中程度の言葉による能力を持つ人よりもSTEM職業を選択する可能性が多いかどうかをテストしました。1,490人の被験者は、全国縦断的研究の2つの波に参加しました。1つの波は、被験者が12年生のときで、もう1つは33歳のときでした。結果は、口頭でのスキルも高い数学的に有能な個人は、数学のスキルが高いが、口頭でのスキルが緩やかな個人よりも、STEMのキャリアを追求する可能性が低いことを明らかにしました。注目すべき発見の1つは、数学が高く、口頭での能力が高いグループには、男性よりも多くの女性が含まれていたことです。

数学と口頭の能力の性差のパターンは、男性と比較して、科学、技術、工学、数学(STEM)および非ステム分野の両方で、より幅広いキャリアを持つ女性がキャリアを持つ可能性があります。現在の研究では、12年生で数学が高く、口頭での能力が高い個人が、高い数学と中程度の言葉による能力を持つ人よりもSTEM職業を選択する可能性が多いかどうかをテストしました。1,490人の被験者は、全国縦断的研究の2つの波に参加しました。1つの波は、被験者が12年生のときで、もう1つは33歳のときでした。結果は、口頭でのスキルも高い数学的に有能な個人は、数学のスキルが高いが、口頭でのスキルが緩やかな個人よりも、STEMのキャリアを追求する可能性が低いことを明らかにしました。注目すべき発見の1つは、数学が高く、口頭での能力が高いグループには、男性よりも多くの女性が含まれていたことです。

The pattern of gender differences in math and verbal ability may result in females having a wider choice of careers, in both science, technology, engineering, and mathematics (STEM) and non-STEM fields, compared with males. The current study tested whether individuals with high math and high verbal ability in 12th grade were more or less likely to choose STEM occupations than those with high math and moderate verbal ability. The 1,490 subjects participated in two waves of a national longitudinal study; one wave was when the subjects were in 12th grade, and the other was when they were 33 years old. Results revealed that mathematically capable individuals who also had high verbal skills were less likely to pursue STEM careers than were individuals who had high math skills but moderate verbal skills. One notable finding was that the group with high math and high verbal ability included more females than males.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google