著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
皮膚皮膚の3次元(3D)統合と末梢皮膚神経場分布の3次元(3D)統合の理解を促進する教育ツールが説明されています。このモデルは、デルマトームマップと神経フィールド分布マップの間の初心者学習者の混乱に触発されています。この混乱は、これら2つの分布マップが完全に重複しているという誤解につながり、3つのソースに由来する可能性があります。(1)解剖学的教科書の皮膚マップの違い、(2)皮膚マップと皮膚神経フィールドマップの図の限られたビュー、3Dの写真の獲得を妨げる(3)。この概念を明確にするために、教科書の2D図面を3Dハンズオンモデルに変換し、別のマップから情報を統合することにより、学習プロセスを促進できます。市販のモデルは白い綿のパンストで覆われ、皮膚間の境界線は、学生の必要な研究資料の図面を使用してマークされました。選択された末梢神経の分布マップは、色の透明度から切り取られました。その後、モデルと切り抜きの神経フィールドの両方が、実験室の演習中に生徒が処分することになりました。学生は、教科書の数字に従って正しい場所に透明性を貼るように指示されました。このモデルは、2種類の神経分布の空間的関係を統合することを容易にします。空間的関係を強調し、学生の熱意を引き起こすことを目指すことにより、このモデルは他の低忠実度モデルの利点に従います。
皮膚皮膚の3次元(3D)統合と末梢皮膚神経場分布の3次元(3D)統合の理解を促進する教育ツールが説明されています。このモデルは、デルマトームマップと神経フィールド分布マップの間の初心者学習者の混乱に触発されています。この混乱は、これら2つの分布マップが完全に重複しているという誤解につながり、3つのソースに由来する可能性があります。(1)解剖学的教科書の皮膚マップの違い、(2)皮膚マップと皮膚神経フィールドマップの図の限られたビュー、3Dの写真の獲得を妨げる(3)。この概念を明確にするために、教科書の2D図面を3Dハンズオンモデルに変換し、別のマップから情報を統合することにより、学習プロセスを促進できます。市販のモデルは白い綿のパンストで覆われ、皮膚間の境界線は、学生の必要な研究資料の図面を使用してマークされました。選択された末梢神経の分布マップは、色の透明度から切り取られました。その後、モデルと切り抜きの神経フィールドの両方が、実験室の演習中に生徒が処分することになりました。学生は、教科書の数字に従って正しい場所に透明性を貼るように指示されました。このモデルは、2種類の神経分布の空間的関係を統合することを容易にします。空間的関係を強調し、学生の熱意を引き起こすことを目指すことにより、このモデルは他の低忠実度モデルの利点に従います。
A teaching tool that facilitates student understanding of a three-dimensional (3D) integration of dermatomes with peripheral cutaneous nerve field distributions is described. This model is inspired by the confusion in novice learners between dermatome maps and nerve field distribution maps. This confusion leads to the misconception that these two distribution maps fully overlap, and may stem from three sources: (1) the differences in dermatome maps in anatomical textbooks, (2) the limited views in the figures of dermatome maps and cutaneous nerve field maps, hampering the acquisition of a 3D picture, and (3) the lack of figures showing both maps together. To clarify this concept, the learning process can be facilitated by transforming the 2D drawings in textbooks to a 3D hands-on model and by merging the information from the separate maps. Commercially available models were covered with white cotton pantyhose, and borders between dermatomes were marked using the drawings from the students' required study material. Distribution maps of selected peripheral nerves were cut out from color transparencies. Both the model and the cut-out nerve fields were then at the students' disposal during a laboratory exercise. The students were instructed to affix the transparencies in the right place according to the textbook's figures. This model facilitates integrating the spatial relationships of the two types of nerve distributions. By highlighting the spatial relationship and aiming to provoke student enthusiasm, this model follows the advantages of other low-fidelity models.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。