Loading...
Physical & occupational therapy in pediatrics2014Feb01Vol.34issue(1)

一年生の学生向けの共同で手書きプログラムの有効性

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

私たちの研究では、職業療法士と教師が共同で獲得した、1年生の学生のための手書きと執筆に関する教室で埋め込まれた手書き/執筆プログラムであるWrite Startの効果を調べました。2つの1年生の教室では、書き込みスタートと2つの標準的な手書き命令を受け取りました。この共同で獲得したプログラムには、手書きの練習中の特定のフィードバック、小グループ活動、学生の自己評価、およびピアサポートが含まれていました。学生は、プログラムの直後に、6か月後に、ベースラインでの手書きの読み書き、流ency性、および書面による表現について評価されました。2つのグループ間でパフォーマンスを比較すると、Write Startプログラムの学生は、標準的な指導を受けた学生よりも読みやすさ(d = .57)と流encyさ(d = .75)が大幅に改善されました。手書き速度(d = .18)、平均読みやすさ(d = .26)、および書面による式(d = .25)の利益は、2つのグループ間で有意差はありませんでした。共同で包括的で包括的な手書き/執筆プログラムは、1年生の学生の小文字の読みやすさと執筆の流encyの達成を促進することができます。

私たちの研究では、職業療法士と教師が共同で獲得した、1年生の学生のための手書きと執筆に関する教室で埋め込まれた手書き/執筆プログラムであるWrite Startの効果を調べました。2つの1年生の教室では、書き込みスタートと2つの標準的な手書き命令を受け取りました。この共同で獲得したプログラムには、手書きの練習中の特定のフィードバック、小グループ活動、学生の自己評価、およびピアサポートが含まれていました。学生は、プログラムの直後に、6か月後に、ベースラインでの手書きの読み書き、流ency性、および書面による表現について評価されました。2つのグループ間でパフォーマンスを比較すると、Write Startプログラムの学生は、標準的な指導を受けた学生よりも読みやすさ(d = .57)と流encyさ(d = .75)が大幅に改善されました。手書き速度(d = .18)、平均読みやすさ(d = .26)、および書面による式(d = .25)の利益は、2つのグループ間で有意差はありませんでした。共同で包括的で包括的な手書き/執筆プログラムは、1年生の学生の小文字の読みやすさと執筆の流encyの達成を促進することができます。

Our study examined the effects of Write Start, a classroom-embedded handwriting/writing program on handwriting and writing fluency for first grade students, co-taught by occupational therapists and teachers. Two first grade classrooms received the Write Start and two received standard handwriting instruction. This co-taught program included specific feedback during handwriting practice, small group activities, student self-evaluation, and peer supports. The students were evaluated on handwriting legibility, fluency, and written expression at baseline, immediately after the program, and 6 months later. When performance was compared between the two groups, the students in the Write Start program improved significantly more in legibility (d = .57) and fluency (d = .75) than students who received standard instruction. Gains in handwriting speed (d = .18), average legibility (d = .26), and written expression (d = .25) did not differ significantly between the two groups. A co-taught, inclusive handwriting/writing program can promote first grade students' achievement of lower case legibility and writing fluency.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google