Loading...
Integrative psychological & behavioral science2013Sep01Vol.47issue(3)

経験の拡大としての想像力

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

このペーパーでは、想像力に関する発達的見解を提案します。この観点から、想像力は、「本当の」世界の人の展開体験からの分離を生み出し、最終的には実際の経験に戻るループとして展開するように、想像力を妨害したイベントによって引き起こされると見なすことができます。心理学における想像力の最近の古典的な理論化を調べると、この論文は、想像力の想像力の概念に対する想像力の欠陥の見解に反対しています。この論文では、Piaget、Vygotsky、Harris、Pelaprat&Coleを探ります。1)「破裂」または分離を引き起こすものは何ですか?2)架空のループに関係する心理的プロセスは何ですか?3)そのようなプロセスに何が栄養を与えますか?4)そのような想像上のループの結果は何ですか、それとも何を可能にしますか?この論文は、Vygotskyが提案したように、想像力の広大な見方を採用することを提案しています。このような想像力の社会文化的心理学を刺激するために、2つの実証的な例が提供されます。1つは、子どもたちが実験的な環境で比phorの意味を理解する方法を示し、もう1つは学校で小説を使用している若者が象徴的なリソースとしてMetを使用していることを示しています。

このペーパーでは、想像力に関する発達的見解を提案します。この観点から、想像力は、「本当の」世界の人の展開体験からの分離を生み出し、最終的には実際の経験に戻るループとして展開するように、想像力を妨害したイベントによって引き起こされると見なすことができます。心理学における想像力の最近の古典的な理論化を調べると、この論文は、想像力の想像力の概念に対する想像力の欠陥の見解に反対しています。この論文では、Piaget、Vygotsky、Harris、Pelaprat&Coleを探ります。1)「破裂」または分離を引き起こすものは何ですか?2)架空のループに関係する心理的プロセスは何ですか?3)そのようなプロセスに何が栄養を与えますか?4)そのような想像上のループの結果は何ですか、それとも何を可能にしますか?この論文は、Vygotskyが提案したように、想像力の広大な見方を採用することを提案しています。このような想像力の社会文化的心理学を刺激するために、2つの実証的な例が提供されます。1つは、子どもたちが実験的な環境で比phorの意味を理解する方法を示し、もう1つは学校で小説を使用している若者が象徴的なリソースとしてMetを使用していることを示しています。

This paper proposes a developmental view on imagination: from this perspective, imagination can be seen as triggered by some disrupting event, which generates a disjunction from the person's unfolding experience of the "real" world, and as unfolding as a loop, which eventually comes back to the actual experience. Examining recent and classical theorization of imagination in psychology, the paper opposes a deficitary view of imagination to an expansive notion of imagination. The paper explores Piaget, Vygotsky, Harris and Pelaprat & Cole consider: 1) What does provoke a "rupture" or disjunction? 2) What are the psychological processes involved in the imaginary loop? 3) What nourishes such processes? 4) What are the consequences of such imaginary loop, or what does it enable doing? The paper proposes to adopt an expansive view of imagination, as Vygotsky proposed-a perspective that has been under-explored empirically since his seminal work. To stimulate such sociocultural psychology of imagination, two empirical examples are provided, one showing how children make sense of metaphor in an experimental setting, the other showing a young person using a novel met at school as symbolic resource.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google