著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
目的:身体的および認知的リハビリテーションへのGesturetek仮想現実(VR)の使用を特定し、マッピングし、研究を評価し、将来の研究の分野を強調すること。 方法:スコーピングレビュー方法論を使用して、GestureTek固有の研究について学術的および灰色の文献を体系的かつ包括的に検索しました。2人のレビュアーの独立したインクルージョンスクリーニング、データ抽出、評価に続いてコンセンサスが達成されました。 結果:44の研究では、IREX、GX、VMALL、および食事メーカーソフトウェアの有害事象がほとんど報告されていません。脳卒中と脳性麻痺の研究が支配的でしたが、老年医学はほとんど見落とされていました。有効性の研究により、0.19から3.34の範囲の効果サイズの特定の集団のバランス、モビリティ、上肢、認知、フィットネス、日常生活スキルの結果をサポートしました。それにもかかわらず、強力な品質や高レベルの研究はほとんどなく、最適な治療特性に関する明確なガイドラインは存在しません。主な関心の結果は、ICFボディ機能と活動レベルでした。ICFレベル全体でのトレーニングの転送の評価が必要です。 結論:この文献は、リハビリテーションに対する技術の有効性に関する予備的な証拠を提供します。特定された研究ギャップは、ICFレベル全体の移転を含む、研究の品質と設計、治療の特性、集団、および関心のある結果に関連しています。 リハビリテーションへの影響:リハビリテーションのためのGesturetek仮想現実システムの使用をサポートするための高レベルの証拠は限られています。中程度から強力な品質の証拠は、主に脳卒中および脳性麻痺の集団、および主にバランス、可動性、上肢の結果について存在します。この一連の文献における一貫した結果尺度の欠如は、メタ分析戦略を使用して定量的に組み合わせることができない研究の「サイロ」を作成しました。
目的:身体的および認知的リハビリテーションへのGesturetek仮想現実(VR)の使用を特定し、マッピングし、研究を評価し、将来の研究の分野を強調すること。 方法:スコーピングレビュー方法論を使用して、GestureTek固有の研究について学術的および灰色の文献を体系的かつ包括的に検索しました。2人のレビュアーの独立したインクルージョンスクリーニング、データ抽出、評価に続いてコンセンサスが達成されました。 結果:44の研究では、IREX、GX、VMALL、および食事メーカーソフトウェアの有害事象がほとんど報告されていません。脳卒中と脳性麻痺の研究が支配的でしたが、老年医学はほとんど見落とされていました。有効性の研究により、0.19から3.34の範囲の効果サイズの特定の集団のバランス、モビリティ、上肢、認知、フィットネス、日常生活スキルの結果をサポートしました。それにもかかわらず、強力な品質や高レベルの研究はほとんどなく、最適な治療特性に関する明確なガイドラインは存在しません。主な関心の結果は、ICFボディ機能と活動レベルでした。ICFレベル全体でのトレーニングの転送の評価が必要です。 結論:この文献は、リハビリテーションに対する技術の有効性に関する予備的な証拠を提供します。特定された研究ギャップは、ICFレベル全体の移転を含む、研究の品質と設計、治療の特性、集団、および関心のある結果に関連しています。 リハビリテーションへの影響:リハビリテーションのためのGesturetek仮想現実システムの使用をサポートするための高レベルの証拠は限られています。中程度から強力な品質の証拠は、主に脳卒中および脳性麻痺の集団、および主にバランス、可動性、上肢の結果について存在します。この一連の文献における一貫した結果尺度の欠如は、メタ分析戦略を使用して定量的に組み合わせることができない研究の「サイロ」を作成しました。
PURPOSE: To identify, to map out and to appraise research examining GestureTek virtual reality (VR) use for physical and cognitive rehabilitation and to highlight areas for future research. METHOD: Scoping review methodology was used to systematically and comprehensively search the academic and grey literature for GestureTek-specific research. Consensus was achieved following two reviewers' independent inclusion screening, data extraction and appraisal. RESULTS: Forty-four studies evaluated the utility and efficacy of the IREX, GX, VMall and Meal Maker software for rehabilitation across a range of populations, with few adverse events reported. Stroke and cerebral palsy research dominated, while geriatrics was largely overlooked. Efficacy research provided support for balance, mobility, upper extremity, cognitive, fitness and daily living skills outcomes for specific populations with effect sizes ranging from 0.19 to 3.34. Nevertheless, few strong quality or high-level studies are available, and no clear guidelines on optimal treatment characteristics exist. Outcomes of primary interest were at ICF body function and activity levels; evaluation of transfer of training across ICF levels is needed. CONCLUSIONS: This literature provides preliminary evidence for the technology's efficacy for rehabilitation. Identified research gaps relate to study quality and design, treatment characteristics, populations and outcomes of interest, including transfer across ICF levels. IMPLICATIONS FOR REHABILITATION: There is limited high-level evidence to support the use of the GestureTek virtual reality system for rehabilitation. Moderate to strong quality evidence exists primarily for the stroke and cerebral palsy populations, and primarily for balance, mobility and upper extremity outcomes. A lack of consistent outcome measures in this body of literature has created "silos" of research that cannot be quantitatively combined using a meta-analytic strategy.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。