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Neuropsychology2014Mar01Vol.28issue(2)

バイリンガリズムは、スペイン語を話す移民の認知機能低下や認知症のリスクを変えません

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
概要
Abstract

目的:クリニックベースの研究では、認知症は、単一言語と比較してバイリンガルの古い年齢で診断されることを示唆しています。現在の研究では、マンハッタン北部のスペイン語を話す飛び地に住んでいた最初の無知なヒスパニック系移民の大規模で前向きなコミュニティベースの研究でこの仮説をテストしようとしました。 方法:参加者には、スペイン語でテストされ、最大23年間18〜24か月間隔で追跡されたワシントン/ハミルトンハイツインウッドコロンビアエージングプロジェクト(WHICAP)の1,067人の参加者が含まれていました。スペイン語と英語のバイリンガリズムは、自己報告と英語の読書レベルの客観的な尺度の両方を介して推定されました。変化のためのマルチレベルモデルは、4つのドメインの認知機能低下に対するバイリンガリズムの独立した影響を推定しました:エピソード記憶、言語、実行機能、速度。研究の過程で、282人の参加者が認知症を発症しました。COX回帰を使用して、認知症の変換に対するバイリンガリズムの独立した効果を推定しました。共変量には、原産国、性別、教育、米国で費やされた時間、採用コホート、登録年齢が含まれます。 結果:共変量とは無関係に、バイリンガリズムはベースラインのより良い記憶と実行機能に関連していた。しかし、バイリンガリズムは、認知機能低下または認知症変換の割合と独立して関連していませんでした。結果は、バイリンガリズムが自己報告または読書レベルの客観的なテストを介して測定されたかどうかに類似していた。 結論:この研究は、年齢に関連した認知機能低下または認知症の発症に対するバイリンガリズムの保護効果をサポートしていません。ヒスパニック系移民のこのサンプルでは、​​バイリンガリズムは、認知テストと教育の達成度の高い初期スコアに関連しており、認知予備の独自の源泉を表していない場合があります。

目的:クリニックベースの研究では、認知症は、単一言語と比較してバイリンガルの古い年齢で診断されることを示唆しています。現在の研究では、マンハッタン北部のスペイン語を話す飛び地に住んでいた最初の無知なヒスパニック系移民の大規模で前向きなコミュニティベースの研究でこの仮説をテストしようとしました。 方法:参加者には、スペイン語でテストされ、最大23年間18〜24か月間隔で追跡されたワシントン/ハミルトンハイツインウッドコロンビアエージングプロジェクト(WHICAP)の1,067人の参加者が含まれていました。スペイン語と英語のバイリンガリズムは、自己報告と英語の読書レベルの客観的な尺度の両方を介して推定されました。変化のためのマルチレベルモデルは、4つのドメインの認知機能低下に対するバイリンガリズムの独立した影響を推定しました:エピソード記憶、言語、実行機能、速度。研究の過程で、282人の参加者が認知症を発症しました。COX回帰を使用して、認知症の変換に対するバイリンガリズムの独立した効果を推定しました。共変量には、原産国、性別、教育、米国で費やされた時間、採用コホート、登録年齢が含まれます。 結果:共変量とは無関係に、バイリンガリズムはベースラインのより良い記憶と実行機能に関連していた。しかし、バイリンガリズムは、認知機能低下または認知症変換の割合と独立して関連していませんでした。結果は、バイリンガリズムが自己報告または読書レベルの客観的なテストを介して測定されたかどうかに類似していた。 結論:この研究は、年齢に関連した認知機能低下または認知症の発症に対するバイリンガリズムの保護効果をサポートしていません。ヒスパニック系移民のこのサンプルでは、​​バイリンガリズムは、認知テストと教育の達成度の高い初期スコアに関連しており、認知予備の独自の源泉を表していない場合があります。

OBJECTIVE: Clinic-based studies suggest that dementia is diagnosed at older ages in bilinguals compared with monolinguals. The current study sought to test this hypothesis in a large, prospective, community-based study of initially nondemented Hispanic immigrants living in a Spanish-speaking enclave of northern Manhattan. METHOD: Participants included 1,067 participants in the Washington/Hamilton Heights Inwood Columbia Aging Project (WHICAP) who were tested in Spanish and followed at 18-24 month intervals for up to 23 years. Spanish-English bilingualism was estimated via both self-report and an objective measure of English reading level. Multilevel models for change estimated the independent effects of bilingualism on cognitive decline in 4 domains: episodic memory, language, executive function, and speed. Over the course of the study, 282 participants developed dementia. Cox regression was used to estimate the independent effect of bilingualism on dementia conversion. Covariates included country of origin, gender, education, time spent in the United States, recruitment cohort, and age at enrollment. RESULTS: Independent of the covariates, bilingualism was associated with better memory and executive function at baseline. However, bilingualism was not independently associated with rates of cognitive decline or dementia conversion. Results were similar whether bilingualism was measured via self-report or an objective test of reading level. CONCLUSIONS: This study does not support a protective effect of bilingualism on age-related cognitive decline or the development of dementia. In this sample of Hispanic immigrants, bilingualism is related to higher initial scores on cognitive tests and higher educational attainment and may not represent a unique source of cognitive reserve.

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