Loading...
Behavioural brain research2014Mar15Vol.261issue()

行動的に抑制された個人は、非最適な学習条件下で条件付けられた応答の獲得が大幅に強化されることを示します

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
概要
Abstract

行動阻害(BI)は、新しい刺激、脅威、曖昧な手がかりに対する過格差に関連する不安脆弱性因子です。不安リスクから臨床障害への進行は不明ですが、防御的な学習と回避の獲得は重要な特徴かもしれません。回避の発現も不安発達の中心であるため、本研究では、古典的な視点条件付けを使用して、抑制された気質の機能としての回避習得を調べました。個人は、成人と行動抑制の遡及的尺度(AMBIとRMBI)の概要スコアに基づいて、行動抑制(BI)または非阻害(NI)として分類されました。買収は、補強の遅延、省略、またはヨークのコンディショニングスケジュールを使用して評価されました。省略訓練は遅延と同じでしたが、目を見張るような条件付け応答(CR)の排出により、その試験で無条件のエアパフ刺激(US)が省略されたことを除きました。Yoked Groupの各被験者は、Total BIスコアで省略グループの被験者と一致し、CSと米国の配信の同じスケジュールを受け取り、部分的な強化トレーニングスケジュールをもたらしました。遅延コンディショニングは、省略とヨークの偶発事象と比較して、大幅に多くのCRSを引き出し、後者の2つは互いに違いはありませんでした。したがって、回避応答の取得は明らかではありませんでした。BIの個人は、全体的に獲得を強化したことを実証しましたが、部分的な強化トレーニングはBIグループとNIグループを大幅に区別しました。BIでの学習の強化は、防御的な学習能力の向上、または不確実性に対する感受性の関数である可能性があります。学習習得に対するBIの影響を調べるさらなる作業は、不安の脆弱なコホートにおける障害の病因の個人差を理解するために重要です。

行動阻害(BI)は、新しい刺激、脅威、曖昧な手がかりに対する過格差に関連する不安脆弱性因子です。不安リスクから臨床障害への進行は不明ですが、防御的な学習と回避の獲得は重要な特徴かもしれません。回避の発現も不安発達の中心であるため、本研究では、古典的な視点条件付けを使用して、抑制された気質の機能としての回避習得を調べました。個人は、成人と行動抑制の遡及的尺度(AMBIとRMBI)の概要スコアに基づいて、行動抑制(BI)または非阻害(NI)として分類されました。買収は、補強の遅延、省略、またはヨークのコンディショニングスケジュールを使用して評価されました。省略訓練は遅延と同じでしたが、目を見張るような条件付け応答(CR)の排出により、その試験で無条件のエアパフ刺激(US)が省略されたことを除きました。Yoked Groupの各被験者は、Total BIスコアで省略グループの被験者と一致し、CSと米国の配信の同じスケジュールを受け取り、部分的な強化トレーニングスケジュールをもたらしました。遅延コンディショニングは、省略とヨークの偶発事象と比較して、大幅に多くのCRSを引き出し、後者の2つは互いに違いはありませんでした。したがって、回避応答の取得は明らかではありませんでした。BIの個人は、全体的に獲得を強化したことを実証しましたが、部分的な強化トレーニングはBIグループとNIグループを大幅に区別しました。BIでの学習の強化は、防御的な学習能力の向上、または不確実性に対する感受性の関数である可能性があります。学習習得に対するBIの影響を調べるさらなる作業は、不安の脆弱なコホートにおける障害の病因の個人差を理解するために重要です。

Behavioral inhibition (BI) is an anxiety vulnerability factor associated with hypervigilance to novel stimuli, threat, and ambiguous cues. The progression from anxiety risk to a clinical disorder is unknown, although the acquisition of defensive learning and avoidance may be a critical feature. As the expression of avoidance is also central to anxiety development, the present study examined avoidance acquisition as a function of inhibited temperament using classical eyeblink conditioning. Individuals were classified as behaviorally inhibited (BI) or non-inhibited (NI) based on combined scores from the Adult and Retrospective Measures of Behavioural Inhibition (AMBI and RMBI, respectively). Acquisition was assessed using delay, omission, or yoked conditioning schedules of reinforcement. Omission training was identical to delay, except that the emission of an eyeblink conditioned response (CR) resulted in omission of the unconditioned airpuff stimulus (US) on that trial. Each subject in the yoked group was matched on total BI score to a subject in the omission group, and received the same schedule of CS and US delivery, resulting in a partial reinforcement training schedule. Delay conditioning elicited significantly more CRs compared to the omission and yoked contingencies, the latter two of which did not differ from each other. Thus, acquisition of an avoidance response was not apparent. BI individuals demonstrated enhanced acquisition overall, while partial reinforcement training significantly distinguished between BI and NI groups. Enhanced learning in BI may be a function of an increased defensive learning capacity, or sensitivity to uncertainty. Further work examining the influence of BI on learning acquisition is important for understanding individual differences in disorder etiology in anxiety vulnerable cohorts.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google