Loading...
Philosophical transactions of the Royal Society of London. Series B, Biological sciences20140101Vol.369issue(1634)

発達言語障害のある子供の語彙学習と語彙処理

,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Review
概要
Abstract

語彙スキルは、言語の理解と生産の重要な要素です。このペーパーでは、発達言語障害のある子供や若者の語彙レベルの赤字の証拠をレビューします(LI)。さまざまなタスクにわたって、Liは、新しい単語の学習と保持の幅と深さの両方の観点から、語彙知識の減少に関連付けられています。単語の認識における語彙競争の違いに低いレベルの言語スキルが関連していることを示唆するために、オンラインタスクから証拠が生まれています。Liの性質を理解する上での語彙障害の役割も議論されています。

語彙スキルは、言語の理解と生産の重要な要素です。このペーパーでは、発達言語障害のある子供や若者の語彙レベルの赤字の証拠をレビューします(LI)。さまざまなタスクにわたって、Liは、新しい単語の学習と保持の幅と深さの両方の観点から、語彙知識の減少に関連付けられています。単語の認識における語彙競争の違いに低いレベルの言語スキルが関連していることを示唆するために、オンラインタスクから証拠が生まれています。Liの性質を理解する上での語彙障害の役割も議論されています。

Lexical skills are a crucial component of language comprehension and production. This paper reviews evidence for lexical-level deficits in children and young people with developmental language impairment (LI). Across a range of tasks, LI is associated with reduced vocabulary knowledge in terms of both breadth and depth and difficulty with learning and retaining new words; evidence is emerging from on-line tasks to suggest that low levels of language skill are associated with differences in lexical competition in spoken word recognition. The role of lexical deficits in understanding the nature of LI is also discussed.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google