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背景:タイは、違法な薬物使用を抑制するために、薬物法執行機関に依存しています。逸話の報告は、タイ警察が尿毒物学を頻繁に使用して薬物使用者を特定することを示唆していますが、薬物を注入する人々(IDU)の間でこの慣行の有病率や影響についてはほとんど知られていません。したがって、私たちはバンコクのIDUの中で警察による尿薬物検査の経験を調べようとしました。 方法:データは、2011年7月から10月にかけて、Mitsampan Community Research Projectに参加したバンコクのIDUのコミュニティ補償サンプルから導き出されました。多変量ポアソン回帰を使用した警察による尿毒物学検査を受ける有病率と相関関係を評価しました。 結果:合計で438 IDUがこの研究に参加し、293人(66.9%)の参加者が警察によって違法薬物の検査を受けたと報告しています。多変量分析では、警察による薬物検査の報告は、若い年齢(APR]:1.28)、メタンフェタミン注射の歴史(APR:1.22)、投獄の歴史(APR:1.21)と独立して積極的に関連していました(APR:1.21)、強制薬物拘禁(APR:1.43)、ヘルスケアの回避(APR:1.15)、およびHIVの血清陽性(APR:1.19)、および自発的薬物治療へのアクセス(APR:0.82)(すべてP <0.05)に否定的に関連しています。 結論:バンコクのIDUの高い割合は、警察による薬物検査の対象となりました。若者とメタンフェタミンインジェクターがテストされた可能性が高かった。調査結果は、警察による薬物検査が強制薬物拘留システムに関連しており、IDUが医療および自主的な薬物治療へのアクセスを妨害している可能性があることを示しています。これらの調査結果は、警察による薬物検査の広範な実践とそれに関連する影響についての懸念を高めています。
背景:タイは、違法な薬物使用を抑制するために、薬物法執行機関に依存しています。逸話の報告は、タイ警察が尿毒物学を頻繁に使用して薬物使用者を特定することを示唆していますが、薬物を注入する人々(IDU)の間でこの慣行の有病率や影響についてはほとんど知られていません。したがって、私たちはバンコクのIDUの中で警察による尿薬物検査の経験を調べようとしました。 方法:データは、2011年7月から10月にかけて、Mitsampan Community Research Projectに参加したバンコクのIDUのコミュニティ補償サンプルから導き出されました。多変量ポアソン回帰を使用した警察による尿毒物学検査を受ける有病率と相関関係を評価しました。 結果:合計で438 IDUがこの研究に参加し、293人(66.9%)の参加者が警察によって違法薬物の検査を受けたと報告しています。多変量分析では、警察による薬物検査の報告は、若い年齢(APR]:1.28)、メタンフェタミン注射の歴史(APR:1.22)、投獄の歴史(APR:1.21)と独立して積極的に関連していました(APR:1.21)、強制薬物拘禁(APR:1.43)、ヘルスケアの回避(APR:1.15)、およびHIVの血清陽性(APR:1.19)、および自発的薬物治療へのアクセス(APR:0.82)(すべてP <0.05)に否定的に関連しています。 結論:バンコクのIDUの高い割合は、警察による薬物検査の対象となりました。若者とメタンフェタミンインジェクターがテストされた可能性が高かった。調査結果は、警察による薬物検査が強制薬物拘留システムに関連しており、IDUが医療および自主的な薬物治療へのアクセスを妨害している可能性があることを示しています。これらの調査結果は、警察による薬物検査の広範な実践とそれに関連する影響についての懸念を高めています。
BACKGROUND: Thailand has relied on drug law enforcement in an effort to curb illicit drug use. While anecdotal reports suggest that Thai police frequently use urine toxicology to identify drug users, little is known about the prevalence or impacts of this practice among people who inject drugs (IDU). Therefore, we sought to examine experiences with urine drug testing by police among IDU in Bangkok. METHODS: Data were derived from a community-recruited sample of IDU in Bangkok participating in the Mitsampan Community Research Project between July and October 2011. We assessed the prevalence and correlates of being subjected to urine toxicology testing by police using multivariate Poisson regression. RESULTS: In total, 438 IDU participated in this study, with 293 (66.9%) participants reporting having been tested for illicit drugs by police. In multivariate analyses, reports of drug testing by police were independently and positively associated with younger age (adjusted prevalence ratio [APR]: 1.28), a history of methamphetamine injection (APR: 1.22), a history of incarceration (APR: 1.21), having been in compulsory drug detention (APR: 1.43), avoiding healthcare (APR: 1.15), and HIV seropositivity (APR: 1.19), and negatively associated with access to voluntary drug treatment (APR: 0.82) (all p<0.05). CONCLUSION: A high proportion of IDU in Bangkok were subjected to drug testing by police. Young people and methamphetamine injectors were more likely to have been tested. The findings indicate that drug testing by police is associated with the compulsory drug detention system and may be interfering with IDU's access to healthcare and voluntary drug treatment. These findings raise concern about the widespread practice of drug testing by police and its associated impacts.
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