Loading...
Developmental science2014Jan01Vol.17issue(1)

発達性失読症における文字処理の赤字:ディスレクシア、典型的な読者、文盲の大人からの証拠を組み合わせる

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

異常な文字処理と発達ディスレクシアとの間のリンクを明確にするために、3つの子供グループによる文字vs.擬似文字処理に対する周囲の輪郭の影響を調べました。音韻的失読症と2つのコントロール、1つは時系列と一致し、もう1つは読書レベルと識字様の識字と熟練したイラテレーターと熟練したイラテレーターと識字を抱えています。擬似文字の場合、すべてのグループが一致効果を示しました(CE:一致しない形状よりも一致するターゲットのパフォーマンスが向上します)。対照的に、文字の場合、ディスレクシアのみがCEを示し、ワーキングメモリを組み立てた後でも音韻復​​元能力に強く関連していますが、逆は擬似文字CEに当てはまります。文盲の大人では、文字の知識が高いほど、文字が小さくなります。彼らの文字処理は、周囲の情報からの推論に対して(ある程度)免疫がありました。文盲での文字CEの欠如とディスレクシアの肯定的なCEは、同じ能力のさまざまな側面、すなわち音韻的復元の起源を持っています。

異常な文字処理と発達ディスレクシアとの間のリンクを明確にするために、3つの子供グループによる文字vs.擬似文字処理に対する周囲の輪郭の影響を調べました。音韻的失読症と2つのコントロール、1つは時系列と一致し、もう1つは読書レベルと識字様の識字と熟練したイラテレーターと熟練したイラテレーターと識字を抱えています。擬似文字の場合、すべてのグループが一致効果を示しました(CE:一致しない形状よりも一致するターゲットのパフォーマンスが向上します)。対照的に、文字の場合、ディスレクシアのみがCEを示し、ワーキングメモリを組み立てた後でも音韻復​​元能力に強く関連していますが、逆は擬似文字CEに当てはまります。文盲の大人では、文字の知識が高いほど、文字が小さくなります。彼らの文字処理は、周囲の情報からの推論に対して(ある程度)免疫がありました。文盲での文字CEの欠如とディスレクシアの肯定的なCEは、同じ能力のさまざまな側面、すなわち音韻的復元の起源を持っています。

To clarify the link between anomalous letter processing and developmental dyslexia, we examined the impact of surrounding contours on letter vs. pseudo-letter processing by three groups of children - phonological dyslexics and two controls, one matched for chronological age, the other for reading level - and three groups of adults differing by schooling and literacy - unschooled illiterates and ex-illiterates, and schooled literates. For pseudo-letters, all groups showed congruence effects (CE: better performance for targets surrounded by a congruent than by an incongruent shape). In contrast, for letters, only dyslexics exhibited a CE, strongly related to their phonological recoding abilities even after partialling out working memory, whereas the reverse held true for the pseudo-letter CE. In illiterate adults, the higher letter knowledge, the smaller their letter CE; their letter processing was immune (to some extent) to inference from surrounding information. The absence of a letter CE in illiterates and the positive CE in dyslexics have their origin in different aspects of the same ability, i.e. phonological recoding.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google