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商業的利益は、ヘルスケアを普遍化するための深刻な課題をもたらします。これは、「営利」のヘルスケア特権が、社会的連帯の原則よりも個々の責任と選択を選択するためです。この根本的に反対する傾向は、普遍的で公平な医療サービスを設計するための倫理的ジレンマを提起します。単に民間部門を規制する必要性を述べることは不十分です。重要な問題は、何をしなければならないか、それを行う方法に関連しています。この論文は、インドの民間保健サービスを規制するための課題を特定しています。規制は断片化されており、主にセンターによって駆動されていると主張しています。民間部門と健康の多様性が国家の主題であることを考えると、このセクターの規制には、技術的および社会政治的要因が満ちています。
商業的利益は、ヘルスケアを普遍化するための深刻な課題をもたらします。これは、「営利」のヘルスケア特権が、社会的連帯の原則よりも個々の責任と選択を選択するためです。この根本的に反対する傾向は、普遍的で公平な医療サービスを設計するための倫理的ジレンマを提起します。単に民間部門を規制する必要性を述べることは不十分です。重要な問題は、何をしなければならないか、それを行う方法に関連しています。この論文は、インドの民間保健サービスを規制するための課題を特定しています。規制は断片化されており、主にセンターによって駆動されていると主張しています。民間部門と健康の多様性が国家の主題であることを考えると、このセクターの規制には、技術的および社会政治的要因が満ちています。
Commercial interests pose a serious challenge for universalizing health-care. This is because "for-profit" health-care privileges individual responsibility and choice over principles of social solidarity. This fundamentally opposing tendency raises ethical dilemmas for designing a health service that is universal and equitable. It is an inadequate to merely state the need for regulating the private sector, the key questions relate to what must be done and how to do it. This paper identifies the challenges to regulating the private health services in India. It argues that regulation has been fragmented and largely driven by the center. Given the diversity of the private sector and health being a state subject, regulating this sector is fraught with the technical and socio-political factors.
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