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Applied ergonomics2014Sep01Vol.45issue(5)

消費者向け(DTC)処方薬のテレビ広告におけるプレゼンテーションモダリティの効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

消費者(DTC)の薬物広告は、一般の人々に医師のスクリプトを必要とする薬を販売しています。テレビ広告では、リスク開示(副作用や禁忌など)は、コマーシャルの聴覚(音声)または視覚(テキスト)、またはその両方で伝達される場合があります。この研究では、DTC処方薬テレビコマーシャルのリスク開示のコミュニケーションに影響を与えるプレゼンテーションモダリティ要因を調べます。結果は、リスク開示が視覚的にのみまたは両方の視覚的または視覚的および聴覚的に増加したことを示していないことを示しました。視覚的および聴覚モダリティの両方で冗長に提示されたリスク開示は、最高のリコールと認識を生み出しました。ビジュアルは、聴覚のみよりも優れたパフォーマンスのみを生み出しました。リスクのない開示とともにリスクのない情報の同時提示により、リスク開示だけでなくリスク開示だけでなく、リスクのない情報が低いことと比較して、低いリコールと認識が生成されました。DTC処方薬のテレビコマーシャルや、インターネット上のリスク情報のその他の視聴覚プレゼンテーションの設計への影響について説明します。

消費者(DTC)の薬物広告は、一般の人々に医師のスクリプトを必要とする薬を販売しています。テレビ広告では、リスク開示(副作用や禁忌など)は、コマーシャルの聴覚(音声)または視覚(テキスト)、またはその両方で伝達される場合があります。この研究では、DTC処方薬テレビコマーシャルのリスク開示のコミュニケーションに影響を与えるプレゼンテーションモダリティ要因を調べます。結果は、リスク開示が視覚的にのみまたは両方の視覚的または視覚的および聴覚的に増加したことを示していないことを示しました。視覚的および聴覚モダリティの両方で冗長に提示されたリスク開示は、最高のリコールと認識を生み出しました。ビジュアルは、聴覚のみよりも優れたパフォーマンスのみを生み出しました。リスクのない開示とともにリスクのない情報の同時提示により、リスク開示だけでなくリスク開示だけでなく、リスクのない情報が低いことと比較して、低いリコールと認識が生成されました。DTC処方薬のテレビコマーシャルや、インターネット上のリスク情報のその他の視聴覚プレゼンテーションの設計への影響について説明します。

Direct-to-consumer (DTC) drug advertising markets medications requiring a physician's script to the general public. In television advertising, risk disclosures (such as side effects and contraindications) may be communicated in either auditory (voice) or visual (text) or both in the commercials. This research examines presentation modality factors affecting the communication of the risk disclosures in DTC prescription drug television commercials. The results showed that risk disclosures presented either visually only or both visually and auditorily increased recall and recognition compared to no presentation. Risk disclosures presented redundantly in both the visual and auditory modalities produced the highest recall and recognition. Visual only produced better performance than auditory only. Simultaneous presentation of non-risk information together with risk disclosures produced lower recall and recognition compared to risk disclosures alone-without concurrent non-risk information. Implications for the design of DTC prescription drug television commercials and other audio-visual presentations of risk information including on the Internet, are discussed.

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