Loading...
Nurse education today2014Jun01Vol.34issue(6)

学部看護教育におけるロールモデリング:統合文献レビュー

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

ここ数十年にわたって病院の環境から大学セクターへの看護教育の移行は、看護学生の専門的アイデンティティの発展を導いている人についての対話を開きました。さらに、大学と臨床領域での看護学生の学習、これが専門的な行動にどのようにつながるか、学生が2つの設定間でどの程度うまく移行するかとの間で、実際のまたは認識されているギャップについて、継続的な議論があります。この論文では、学部看護教育におけるロールモデリングのトピックに関する統合文献レビューの調査結果を紹介します。このレビューは、学部看護学生の専門的行動のロールモデル化に関する調査結果を特定し、評価するために実施されました。2000年以降にレビューされた文献は、学部看護学生のロールモデリングについて現在知られていることを評価しています。2000年以降、Cinahl、Scopus、およびPubMedのデータベースを体系的に検索すると、より深い分析のために33の記事が選択されました。2つの明確なテーマが文献から出現しました。これは、臨床配置中の学生のロールモデルとしての看護師臨床医に関連する最初のテーマと、学業環境でのロールモデルとしての看護師学者に関連する2番目のテーマです。この統合文献レビューからの調査結果は、臨床的環境と学術的環境における専門的行動のロールモデリングの認識に不均衡を示しています。学業環境の看護師は、学習期間中に学生とより多くの接触をしているため、学生の役割モデルとしての看護師の学者の重要性にはさらなる調査が必要です。

ここ数十年にわたって病院の環境から大学セクターへの看護教育の移行は、看護学生の専門的アイデンティティの発展を導いている人についての対話を開きました。さらに、大学と臨床領域での看護学生の学習、これが専門的な行動にどのようにつながるか、学生が2つの設定間でどの程度うまく移行するかとの間で、実際のまたは認識されているギャップについて、継続的な議論があります。この論文では、学部看護教育におけるロールモデリングのトピックに関する統合文献レビューの調査結果を紹介します。このレビューは、学部看護学生の専門的行動のロールモデル化に関する調査結果を特定し、評価するために実施されました。2000年以降にレビューされた文献は、学部看護学生のロールモデリングについて現在知られていることを評価しています。2000年以降、Cinahl、Scopus、およびPubMedのデータベースを体系的に検索すると、より深い分析のために33の記事が選択されました。2つの明確なテーマが文献から出現しました。これは、臨床配置中の学生のロールモデルとしての看護師臨床医に関連する最初のテーマと、学業環境でのロールモデルとしての看護師学者に関連する2番目のテーマです。この統合文献レビューからの調査結果は、臨床的環境と学術的環境における専門的行動のロールモデリングの認識に不均衡を示しています。学業環境の看護師は、学習期間中に学生とより多くの接触をしているため、学生の役割モデルとしての看護師の学者の重要性にはさらなる調査が必要です。

The transition of nursing education from the hospital setting to the university sector over recent decades has opened dialog about who is guiding the development of nursing students' professional identity. In addition, there is ongoing debate over real or perceived gaps between nursing student learning in the university and the clinical area, how this translates into professional behaviors and how well students make the transition between the two settings. This paper presents the findings of an integrative literature review into the topic of role modeling in undergraduate nursing education. This review was conducted to identify and appraise research findings about role modeling of professional behaviors for undergraduate nursing students. Literature reviewed from 2000 onwards assesses what is currently known about role modeling of undergraduate nursing students. A systematic search of the databases of CINAHL, Scopus and PubMed from 2000 onwards resulted in the selection of 33 articles for deeper analysis. Two clear themes emerged from the literature, the first relating to nurse clinicians as role models for students during clinical placements and the second relating to nurse academics as role models in the academic setting. Findings from this integrative literature review show an imbalance in the recognition of the role modeling of professional behaviors in the clinical versus the academic setting. Nurses in academic settings have more contact with the students over their period of study and as such, the significance of nurse academics as student role models requires further investigation.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google