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The British journal of clinical psychology2014Sep01Vol.53issue(3)

社会的孤立スキーマは肯定的な社会的経験に対応します:脆弱な集団からの縦断的証拠

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

目的:不適応スキーマは、人生の早い段階で学んだ世界の安定した認知作業モデルであり、効果的な機能と慢性精神疾患の根底に干渉します。認知療法の主な課題は、スキーマが非常に永続的で安定しているときにスキーマを修正する方法でした。私たちは、不適応スキーマは社会的経験(通常は虐待的または怠慢なもの)を通じて形成されるため、スキーマに直接挑戦する前向きな社会的経験によって最もよく修正される可能性があると提案します。 設計:2つの縦断的研究が実施されました。1つは、患者がグループ認知行動療法を受けている(n = 92)、もう1つは一時的な宿泊施設に住んでいるホームレスの個人(n = 76)です。 方法:各研究では、グループベースの社会的経験(グループ心理療法またはコミュニティ組織の一時的な居住地)に続いて、時間1および時刻2で社会的孤立スキーマが測定されました。グループ生活の肯定的な経験は、研究1の治療グループまたは研究2のコミュニティ組織との社会的識別として運用されました。 結果:両方の研究で、社会的識別は社会的孤立スキーマの大幅な減少をもたらしました。研究2は、これらの効果が新しい社会グループとのつながりの形成によって完全に媒介され、社会的識別が新しいグループメンバーシップの開発を足場化し、それが不適応スキーマの支持を減らすことであることを示しました。 結論:社会的識別は、社会的孤立などの社会的に位置するスキーマの修正を促進します。 開業医ポイント:不適応スキーマは、短期療法やコミュニティの設定でも変更できます。受け入れられ、社会的グループに属する経験は、彼らが社会的に孤立しているという人の深い信念に挑戦することができます。積極的な社会的経験は、社会的に孤立した個人が新しい社会グループのメンバーシップを構築するのを助けるために足場として機能する可能性があります。それほど肯定的ではないが、社会的孤立スキーマはフィードバックループとしても機能し、人々がグループと同一視するのを防ぎ、スキーマをさらに組み込む可能性のある否定的な社会的経験をもたらすことができます。臨床医が社会的識別をどのように促進するかを判断するには、さらなる研究が必要です。

目的:不適応スキーマは、人生の早い段階で学んだ世界の安定した認知作業モデルであり、効果的な機能と慢性精神疾患の根底に干渉します。認知療法の主な課題は、スキーマが非常に永続的で安定しているときにスキーマを修正する方法でした。私たちは、不適応スキーマは社会的経験(通常は虐待的または怠慢なもの)を通じて形成されるため、スキーマに直接挑戦する前向きな社会的経験によって最もよく修正される可能性があると提案します。 設計:2つの縦断的研究が実施されました。1つは、患者がグループ認知行動療法を受けている(n = 92)、もう1つは一時的な宿泊施設に住んでいるホームレスの個人(n = 76)です。 方法:各研究では、グループベースの社会的経験(グループ心理療法またはコミュニティ組織の一時的な居住地)に続いて、時間1および時刻2で社会的孤立スキーマが測定されました。グループ生活の肯定的な経験は、研究1の治療グループまたは研究2のコミュニティ組織との社会的識別として運用されました。 結果:両方の研究で、社会的識別は社会的孤立スキーマの大幅な減少をもたらしました。研究2は、これらの効果が新しい社会グループとのつながりの形成によって完全に媒介され、社会的識別が新しいグループメンバーシップの開発を足場化し、それが不適応スキーマの支持を減らすことであることを示しました。 結論:社会的識別は、社会的孤立などの社会的に位置するスキーマの修正を促進します。 開業医ポイント:不適応スキーマは、短期療法やコミュニティの設定でも変更できます。受け入れられ、社会的グループに属する経験は、彼らが社会的に孤立しているという人の深い信念に挑戦することができます。積極的な社会的経験は、社会的に孤立した個人が新しい社会グループのメンバーシップを構築するのを助けるために足場として機能する可能性があります。それほど肯定的ではないが、社会的孤立スキーマはフィードバックループとしても機能し、人々がグループと同一視するのを防ぎ、スキーマをさらに組み込む可能性のある否定的な社会的経験をもたらすことができます。臨床医が社会的識別をどのように促進するかを判断するには、さらなる研究が必要です。

OBJECTIVES: Maladaptive schemas are stable cognitive working models of the world, learnt early in life, that interfere with effective functioning and underlie chronic mental illness. A major challenge for cognitive therapy has been how to modify schemas when they are so enduring and stable. We propose that because maladaptive schemas are formed through social experiences (typically abusive or neglectful ones), they might best be corrected through positive social experiences that directly challenge the schema. DESIGN: Two longitudinal studies were conducted, one with patients undergoing group cognitive-behavioural therapy (N = 92) and one with homeless individuals residing in temporary accommodation (N = 76). METHOD: In each study, social isolation schema was measured at Time 1 and again at Time 2 following a group-based social experience (group psychotherapy or temporary residence at a community organization). A positive experience of group life was operationalized as social identification with the therapy group in Study 1 or the community organization in Study 2. RESULTS: In both studies, social identification led to a significant reduction in social isolation schema. Study 2 indicated that these effects were fully mediated by the formation of ties to new social groups, such that social identification scaffolded the development of new group memberships, which in turn decreased the endorsement of maladaptive schema. CONCLUSIONS: Social identification facilitates the correction of socially situated schema such as social isolation. PRACTITIONER POINTS: Maladaptive schemas are modifiable in short-term therapy or even in community settings. The experience of being accepted and belonging to a social group can challenge a person's deep-seated belief that they are socially isolated. Positive social experiences may act as scaffolding to help socially isolated individuals build new social group memberships. Less positively, social isolation schema can also act as a feedback loop, preventing people from identifying with groups, resulting in a negative social experience that may further embed the schema. Further research is needed to determine how clinicians might facilitate social identification.

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