Loading...
Anatomical sciences education20140101Vol.7issue(5)

芸術、解剖学、および医学:医学教育の芸術の場所はありますか?

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

レオナルド・ダ・ヴィンチの解剖学的図面とアンドレアス・ヴェサリウスの画期的な図解解剖学的教科書で実証されているように、長年の芸術、解剖学と医学は密接な関係を共有してきました。しかし、現代では、芸術は医学教育において本当に重要な役割を果たすことができますか?研究では、患者の検査に不可欠であるが医療カリキュラム内で直接教えることはめったにないスキルである医学生の観察スキルを教えるためにARTを利用できることが示唆されています。この記事は、医学の芸術の使用を調査し、2つの関係に関する学生の認識を調査する学生選択コンポーネント(SSC)を評価する主観的な調査です。また、これらの医学生は、ARTが医学教育において役割を果たすことができると信じているかどうかを調査し、より具体的にはARTを分析することが臨床医の観察スキルの開発に役割を果たすことができるかどうかを調査します。「Art in Medicine」8週間のコースは、ブライトンとサセックス医学部の1年生の医学生に届けられました。観察スキルを向上させるためのアートの使用は、全体を通して核となるテーマでした。学生からのフィードバックは、芸術と医学の間に強い関連性が存在すると信じていることを示唆しています。また、ARTは医学教育において役割を果たすことができるという強い認識を示し、より具体的にはARTを分析して臨床的観察スキルを積極的に開発することにより、より具体的に役割を果たしていることを示しました。この主観的研究の結果は、他の場所からの研究の結果とともに、観察スキルを教えるためのARTベースのアプローチは、医療やその他の医療カリキュラムに含めるために真剣に検討する価値があるかもしれないことを示唆しています。

レオナルド・ダ・ヴィンチの解剖学的図面とアンドレアス・ヴェサリウスの画期的な図解解剖学的教科書で実証されているように、長年の芸術、解剖学と医学は密接な関係を共有してきました。しかし、現代では、芸術は医学教育において本当に重要な役割を果たすことができますか?研究では、患者の検査に不可欠であるが医療カリキュラム内で直接教えることはめったにないスキルである医学生の観察スキルを教えるためにARTを利用できることが示唆されています。この記事は、医学の芸術の使用を調査し、2つの関係に関する学生の認識を調査する学生選択コンポーネント(SSC)を評価する主観的な調査です。また、これらの医学生は、ARTが医学教育において役割を果たすことができると信じているかどうかを調査し、より具体的にはARTを分析することが臨床医の観察スキルの開発に役割を果たすことができるかどうかを調査します。「Art in Medicine」8週間のコースは、ブライトンとサセックス医学部の1年生の医学生に届けられました。観察スキルを向上させるためのアートの使用は、全体を通して核となるテーマでした。学生からのフィードバックは、芸術と医学の間に強い関連性が存在すると信じていることを示唆しています。また、ARTは医学教育において役割を果たすことができるという強い認識を示し、より具体的にはARTを分析して臨床的観察スキルを積極的に開発することにより、より具体的に役割を果たしていることを示しました。この主観的研究の結果は、他の場所からの研究の結果とともに、観察スキルを教えるためのARTベースのアプローチは、医療やその他の医療カリキュラムに含めるために真剣に検討する価値があるかもしれないことを示唆しています。

For many years art, anatomy and medicine have shared a close relationship, as demonstrated by Leonardo da Vinci's anatomical drawings and Andreas Vesalius' groundbreaking illustrated anatomical textbook from the 16th century. However, in the modern day, can art truly play an important role in medical education? Studies have suggested that art can be utilized to teach observational skills in medical students, a skill that is integral to patient examination but seldom taught directly within medical curricula. This article is a subjective survey that evaluates a student selected component (SSC) that explored the uses of art in medicine and investigates student perception on the relationship between the two. It also investigates whether these medical students believe that art can play a role in medical education, and more specifically whether analyzing art can play a role in developing observational skills in clinicians. An "Art in Medicine" 8-week course was delivered to first year medical students at Brighton and Sussex Medical School. The use of art to improve observational skills was a core theme throughout. Feedback from the students suggests that they believe a strong association between art and medicine exists. It also showed a strong perception that art could play a role in medical education, and more specifically through analyzing art to positively develop clinical observational skills. The results of this subjective study, together with those from research from elsewhere, suggest that an art-based approach to teaching observational skills may be worth serious consideration for inclusion in medical and other healthcare curricula.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google