著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
無効:この研究の目的は、音声障害(SSD)の子供の介入としてのCycles Phonological Remediationアプローチの有効性を評価することでした。動作全体の複数のベースライン設計を使用して、介入効果を調べました。3人の子供(4歳から5歳から5歳; 3)が中程度の重度のSSDから2回の治療に参加しました。3つの音韻パターンが子供ごとに標的にされました。一般化プローブは、学習スキルの一般化と維持を評価するために、ベースライン、介入、およびフォローアップフェーズ中に実施されました。3人の参加者のうち2人が介入段階の終了までに統計的および臨床的に有意な利益を示し、これらの効果はフォローアップ時に維持されました。3番目の参加者は、フォローアップ時に大きな利益を示しました。音韻的に知られているターゲットパターンは、すべてのフェーズで未知のターゲットパターンよりも大きな一般化を示しました。パフォーマンスの個人差は、参加者レベルとターゲットパターンレベルで調べられました。 学習成果:読者は次のことができます。(1)サイクルアプローチの3つの主要なコンポーネントを列挙し、(2)治療目標を選択するときに考慮すべき要因を説明し、(3)サイクル治療後の子供の結果に影響を与える可能性のある変数を特定する。
無効:この研究の目的は、音声障害(SSD)の子供の介入としてのCycles Phonological Remediationアプローチの有効性を評価することでした。動作全体の複数のベースライン設計を使用して、介入効果を調べました。3人の子供(4歳から5歳から5歳; 3)が中程度の重度のSSDから2回の治療に参加しました。3つの音韻パターンが子供ごとに標的にされました。一般化プローブは、学習スキルの一般化と維持を評価するために、ベースライン、介入、およびフォローアップフェーズ中に実施されました。3人の参加者のうち2人が介入段階の終了までに統計的および臨床的に有意な利益を示し、これらの効果はフォローアップ時に維持されました。3番目の参加者は、フォローアップ時に大きな利益を示しました。音韻的に知られているターゲットパターンは、すべてのフェーズで未知のターゲットパターンよりも大きな一般化を示しました。パフォーマンスの個人差は、参加者レベルとターゲットパターンレベルで調べられました。 学習成果:読者は次のことができます。(1)サイクルアプローチの3つの主要なコンポーネントを列挙し、(2)治療目標を選択するときに考慮すべき要因を説明し、(3)サイクル治療後の子供の結果に影響を与える可能性のある変数を特定する。
UNLABELLED: The purpose of this study was to evaluate the efficacy of the Cycles Phonological Remediation Approach as an intervention for children with speech sound disorders (SSD). A multiple baseline design across behaviors was used to examine intervention effects. Three children (ages 4;3 to 5;3) with moderate-severe to severe SSDs participated in two cycles of therapy. Three phonological patterns were targeted for each child. Generalization probes were administered during baseline, intervention, and follow-up phases to assess generalization and maintenance of learned skills. Two of the three participants exhibited statistically and clinically significant gains by the end of the intervention phase and these effects were maintained at follow-up. The third participant exhibited significant gains at follow-up. Phonologically known target patterns showed greater generalization than unknown target patterns across all phases. Individual differences in performance were examined at the participant level and the target pattern level. LEARNING OUTCOMES: The reader will be able to: (1) enumerate the three major components of the cycles approach, (2) describe factors that should be considered when selecting treatment targets, and (3) identify variables that may affect a child's outcome following cycles treatment.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。