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BMC research notes2014Jan21Vol.7issue()

視覚的な空間能力:若いバレーボールとテニスアスリートと非アスリートの性別とスポーツの違い

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:一般集団では、生物学的および社会文化的要因の影響により、男性では視覚空間能力が向上します。スポーツ活動が運動能力を向上させることを知っています。この作業の目的は、若いアスリートにこれらの性差が存在するかどうかを判断することです。テルツィによって記述され、空間能力の測定に使用されるセサロニによって標準化されたオリエンテーションテストは、60人のバレーボールまたは60人のテニスアスリートと60人の非スポーツの被験者で行われました。 結果:データ分析は、バレーボールグループとテニスグループに違いはなく、テストの両方のコンポーネント(P <0.0001; P = 0.04)のアスリートと比較して、非アスリートのパフォーマンスが悪いことを明らかにしました。性別の比較に関する限り、非スポーツグループで予想されるように、男性はより良い値を示しました(p <0.001; p = 0.006)。ただし、両方のスポーツグループでは、テストのいずれの部分にも性差はありませんでした(p = 0.18; p = 0.056)。 結論:これらの結果は、バレーボールとテニスの運動準備中に、特定のトレーニングが空間能力を開発できることを確認しています。その上、男の子と女の子には、同様のパフォーマンスの需要とトレーニングの経験があります。この特定のトレーニングは、思春期中の空間能力のパフォーマンスの性差を変更する責任があるようです。

背景:一般集団では、生物学的および社会文化的要因の影響により、男性では視覚空間能力が向上します。スポーツ活動が運動能力を向上させることを知っています。この作業の目的は、若いアスリートにこれらの性差が存在するかどうかを判断することです。テルツィによって記述され、空間能力の測定に使用されるセサロニによって標準化されたオリエンテーションテストは、60人のバレーボールまたは60人のテニスアスリートと60人の非スポーツの被験者で行われました。 結果:データ分析は、バレーボールグループとテニスグループに違いはなく、テストの両方のコンポーネント(P <0.0001; P = 0.04)のアスリートと比較して、非アスリートのパフォーマンスが悪いことを明らかにしました。性別の比較に関する限り、非スポーツグループで予想されるように、男性はより良い値を示しました(p <0.001; p = 0.006)。ただし、両方のスポーツグループでは、テストのいずれの部分にも性差はありませんでした(p = 0.18; p = 0.056)。 結論:これらの結果は、バレーボールとテニスの運動準備中に、特定のトレーニングが空間能力を開発できることを確認しています。その上、男の子と女の子には、同様のパフォーマンスの需要とトレーニングの経験があります。この特定のトレーニングは、思春期中の空間能力のパフォーマンスの性差を変更する責任があるようです。

BACKGROUND: In the general population visual-spatial ability is better in males, due to the influence of biological and socio-cultural factors. We know that sport activity improves motor skills. The aim of this work is to determine if these gender differences exist in young athletes. The orientation test described by Terzi and standardized by Cesaroni, used to measure spatial ability, was carried out on 60 volleyball or 60 tennis athletes as well as on 60 non-sporting subjects. RESULTS: The data analysis revealed a worse performance for non-athletes in comparison with athletes in both components of test (p < 0.0001; p = 0.04), with no differences between the volleyball and tennis groups. As far as gender comparison is concerned, as expected in the non- sport group the males presented better values (p < 0.001; p = 0.006). However in both sports groups there weren't any gender differences in either part of the test (p = 0.18; p = 0.056). CONCLUSIONS: These results confirm that during athletic preparation in volleyball and tennis the specific training is able to develop spatial ability. Besides, boys and girls have similar performance demands and training experience. It appears that this specific training could be responsible for modifying gender differences in performance of spatial ability during adolescence.

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